شناسهٔ خبر: 50271132 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:

هر کس ندای تفرق و اختلاف مذهبی و قومیتی سر بدهد در مسیر شیطان است

علی غیور

مراسم گرامیداشت هفته وحدت در مسجد جامع اهل سنت ارومیه با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با حضور علمای اهل تسنن و تشیع برگزار گردید.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا آذربایجان غربی،حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان این که بین شیعه و اهل سنت بیش از ۹۵ درصد اشتراکات وجود دارد،گفت: هر کس ندای تفرق و اختلاف مذهبی و قومیتی سر بدهد در مسیر شیطان است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و آغاز هفته وحدت که در مسجد شافعی ارومیه برگزار شد، با بیان این که آیات بسیاری در خصوص وحدت و مودت بین مسلمین در قرآن وجود دارد، اظهار داشت: از مسائلی که لزوم وحدت را در زمان کنونی بیشتر می کند دشمن مشترک امت رسول الله(ص) است و دشمنان اسلام به سرکردگی آمریکا تمام تلاش و توان خود را علیه دین به کار بسته اند و در تلاش برای از بین بردن مسلمانان هستند.

وی با اشاره به این که براساس آیات قرآن باید در مقابل دشمنان با تمام توان و نیرو و با اتحاد و اتفاق ایستاد، گفت: هر کس ندای تفرق و اختلاف مذهبی و قومیتی سر بدهد در مسیر شیطان است، لذا همه مردم باید وحدت و اتفاق داشته باشند و وظیفه علما به عنوان چشم های بینای جامعه تقویت وحدت، همدلی و برادری در جامعه مسلمین است.

امام جمعه ارومیه، پیامبر اکرم (ص) را بهترین نماد و الگوی وحدت مسلمین دانست و بیان داشت: همه مسلمین باید به رسول مکرم اسلام  (ص) تمسک جویند و بین اعتقادات شیعه و اهل سنت بیش از ۹۵ درصد وجوه مورد اتفاق فراوان است، لذا رها کردن این اشتراکات و چسبیدن به اختلافات جزئی عین بی خردی است. خداوند به پیامبر(ص) دستور می دهند با اهل کتاب بر اساس مشترکات به وحدت برسند و لذا این مسئله به طریق اولی لزوم همدلی بین شیعه و اهل سنت را نشان می دهد.

وی افزود: مفهوم وحدت دست کشیدن از اعتقادات مذهبی نیست و شیعه و سنی در عین التزام به مقدسات و اعتقادات خود باید اتفاق را در بین خود حفظ نمایند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما