شناسهٔ خبر: 50268822 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تذکر نمایندگان در خصوص مصرف سوخت مازوت در نیروگاه‌های اصفهان

حسینعلی حاجی دلیگانی و عباس مقتدایی دو تن از نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسؤولان کشوری و استانی نسبت به احتمال مصرف مازوت در نیروگاه‌های استان تذکر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌ جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، دادستان کل کشور و استاندار اصفهان نامه‌ای ارسال کرد.

در ابتدای این نامه آمده است: پیرو دادنامه‌ای مبنی بر آلاینده بودن نیروگاه مذکور و همچنین نامه دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان خطاب به رییس کل دادگستری استان و مکاتبات انجام گرفته با معاون اول وقت قوه قضائیه، مبنی بر خسارت‌های جانی و بهداشتی و همچنین مکاتباتی که نشان می دهد اطلاعات غلط توسط برخی متولیان و ذی‌نفعان به گونه‌ای ارائه شده که مصرف مازوت در اصفهان را گویی به عنوان یک موضوع ساده مورد توجه قرار داده‌اند و نه به عنوان یک موضوعی که ده‌ها و بلکه صدها نفر از مردم را مورد آسیب جدی قرار می‌دهد.

اجازه ندهید با جان مردم اصفهان بازی شود

در ادامه اضافه شده است: با این توضیحات و باعنایت به موضوعات عینی و مباحث جدی مرتبط با زیست انسانی در اصفهان، اینجانب به عنوان کسی که در مشاهدات میدانی و پیگیری‌های همه‌جانبه مشارکت داشته‌ام، تقاضامندم با لحاظ همه مباحث، موضوع سوخت مازوت در اصفهان و گوگرد ناشی از آن و سایر آلاینده‌ها، خسارت‌های جانی و تبعات بهداشتی این موضوع در نظر گرفته شود و اجازه داده نشود که با جان انسان‌ها در اصفهان بازی شود.

در این نامه عنوان شده است: خواهشمند است با عنایت به همکاری مسؤولان استان به گونه‌ای تدبیر شود که اگر قرار است این محصول مازوت مورد استفاده قرار گیرد، در کلانشهر اصفهان و سایر شهرهایی که آلودگی می‌تواند خسارت انبوه به بار آورد، چنین موضوعی رخ ندهد و در سایر شهرهایی که از نظر مسؤولان استانی امکان مصرف وجود دارد، آن هم با لحاظ مباحث زیست محیطی و کاهش حداکثری آلاینده‌ها اقدام شود و از انجام هرگونه مسامحه‌ای که می‌تواند تبعات ناگوار در پی داشته باشد جلوگیری شود.

در ادامه تصریح شده است: ضمنا یادآوری می‌شود که افکار عمومی در سطح استان اصفهان نسبت به موضوع آنقدر حساس شده است که هرگونه بی‌تدبیری می‌تواند به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی کشور لطمات قابل توجه وارد کند.

تذکر به وزرای نفت و نیرو

در همین زمینه حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار نیز دو تذکر خطاب به وزیر نفت و وزیر نیرو داشت و نسبت به مصرف مازوت در نیروگاه شهید منتظری شاهین‌شهر هشدار داد.

در این دو تذکر آمده است: پیگیری‌های مستمر چندین ساله منجر به دستور مقام قضایی در سال ۹۳ برای پلمپ مشعل‌های موضوع نیروگاه برق شهید منتظری شاهین‌شهر اصفهان شد و شرکت مذکور موظف به استفاده از سوخت گاز شد.

در ادامه عنوان شده است: اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر اتخاذ تصمیمی خطرناک برای استفاده در نیروگاه از سوخت مازوت شنیده می‌شود، تصمیمی که منجر به انتشار گازهای بسیار سمی در مناطق مسکونی مجاور نیروگاه و به خطر افتادن سلامتی مردم خواهد شد، ضرورت دارد به جهت حفظ آرامش و سلامت مردم از هر گونه تغییر در نوع سوخت نیروگاه خودداری شود.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/آ/

نظر شما