شناسهٔ خبر: 50268659 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیام استاندار کرمان در پی درگذشت پدر شهیدان رکنی

علی زینی وند، استاندارکرمان در پی درگذشت پدر شهیدان رکنی پیام تسلیتی را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، استاندارکرمان با صدور پیامی درگذشت پدر شهیدان والامقام اکبر و عباس رکنی را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است:

هوالباقی

خانواده معززشهداء، یادگار‌های اصیل بهترین مردان خدا و اسوه‌های اخلاق و عزت هستند که سرافرازی و اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی وامدار ایثار، صبوری و نجابت آن‌ها است.

بدون تردید حاج محمد رکنی نمونه‌ای از پدران فداکار این دیار است که با صبر و استقامت در فراق فرزند شهید خود، تجلی بخش گوهر شهادت در جامعه هستند.

با تسلیم به مشیت الهی، درگذشت الگوی ایثار، اخلاق و صبوری، مرحوم حاج محمد رکنی پدر بزرگوار شهیدان جلیل القدر اکبر و عباس رکنی را به خانواده محترم شهیدان رکنی، مردم متدین استان کرمان، خاصه مردم شهید پرور شهرستان رفسنجان و بخش کشکوئیه تسلیت عرض می‌کنم.

از پروردگارمتعال برای روح بلند پدرانه آن مرحوم مغفور، رحمت واسعه الهی، علو درجات و همنشینی با فرزندان شهیدش و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسألت می‌کنم.

علی زینی وند
استاندار کرمان

محمد رکنی پدر بزرگوار شهیدان معزز عباس و اکبر رکنی روز دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان برومندش شتافت. پیکر مطهر او دیروز بر دستان مردم شهید پرور شهرستان رفسنجان تشییع و به خاک سپرده شد.

شهید عباس رکنی در ۱۰ آبان ۱۳۴۲، در روستای کشکوئیه از توابع شهرستان رفسنجان به دنیا آمد. پدرش محمد، کشاورزی می‌کرد و مادرش مریم نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. پاسدار بود و یکم آذر ۱۳۵۹ در چابهار هنگام درگیری با اشرار بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

شهیداکبر رکنی در ۲ مرداد ۱۳۴۵، در روستای کشکوئیه از توابع شهرستان رفسنجان به دنیا آمد. پدرش محمد، کشاورزی می‌کرد و مادرش مریم نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. جوشکار بود و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱، در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای روستای کشکوئیه تابعه شهرستان زادگاهش قرار دارد.

انتهای پیام/ م

نظر شما