شناسهٔ خبر: 50266897 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

مقررات جدید برای کارمندان واکسن نزده

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به آغاز مرحله لغو دورکاری و بازگشایی مدارس در کشور گفت: تمامی این فرآیندها نیازمند افزایش پوشش واکسیناسیون در کشور است و کارکنان موظف هستند کارت واکسن داشته باشند. اگرچه واکسن زدن اجباری نیست، درصورتی‌که فردی از کارکنان دولتی، نهادهای مردمی و شرکت‌های خصوصی کارت واکسن نداشته باشد باید هر ۷۲ ساعت یک‌بار تست پی‌سی‌آر بدهد. الزامات و اجبار قوانین مربوط به کارکنان، تحت اختیار مسئولان هر بخش و متفاوت از دیگر نهادها است.

 

استفاده از بیت کوین برای گرمایش!

شهر ونکوور شمالی ممکن است به نخستین شهری در جهان تبدیل شود که از استخراج بیت کوین برای گرمایش استفاده می‌کند. به گزارش ایسنا، شرکت «لونزدیل انرژی کورپوریشن» ماه جاری اعلام کرد با شرکت استخراج رمزارز فناوری پاک «مینت گرین» برای استفاده از حرارت برق بازیابی شده مربوط به استخراج بیت کوین برای تأمین گرمایش شهر قراردادی بسته است. استخراج بیت کوین برای سهمی که در انتشار کربن دارد، بحثی را درباره رمز ارزهای سبز برانگیخته که با استفاده از برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر استخراج می‌شوند.

 

 

بیش از 6 هزار صندلی ارشد خالی ماند

 

بر اساس نتایج اعلامی سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد ۱۳۷ هزار و ۱۸ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ در دانشگاه‌های دولتی پذیرش شدند. مقایسه آمار ظرفیت اعلامی برای مقطع ارشد ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی با تعداد پذیرفته‌شدگان نشان می‌دهد در سال جاری ۶ هزار ۱۹۱ صندلی بدون خواهان و خالی می‌ماند. همچنین آمار ثبت‌نام‌کنندگان ‌برای‌ آزمون‌ کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ نسبت ‌به آمار داوطلبان‌ آزمون ‌سال ۱۳۹۹، تعداد ۱۰۹۵۷ نفر کمتر است.

برچسب‌ها:

نظر شما