شناسهٔ خبر: 50264277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

الهامی: التماس می‌کنیم به ما زمین صاف بدهید

ساری – ایرنا – سرمربی نساجی گفت: درست است که خوب بازی کردیم و به فجر موقعیت ندادیم، اما زمین بازی اجازه نداد فوتبالی که مد نظرمان بود را ارائه کنیم و گل‌مان هم روی اتفاق به ثمر رسید. التماس می‌کنیم به ما یک زمین صاف بدهید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ساکت الهامی در نشست خبری پس از دیدار دو تیم نساجی مازندران و فجر سپاسی اظهار کرد: همانطور که در نشست خبری پیش از بازی پیش‌بینی کرده بودم مسابقه سخت و پرفشاری بود. بازی اول در تورنمنت‌های طولانی معمولا بازی سختی است. نتایج بازی‌های دیگر هم این موضوع را تایید می‌کند.

وی افزود: خوشحالم که لیگ را با برد شروع کردیم. چون از نظر شخصیتی به هر تیمی کمک می‌کند. همه تیم‌ها خودشان را تجهیز کرده‌اند و نزدیک به هم هستند. بردن سخت شده و نبردن آسان است. این که توانستیم پیروز خارج شویم مایه مباهات است. به هواداران تبریک می‌گویم و امیدوارم مسیری که با هم شروع کردیم را ادامه دهیم.

سرمربی نساجی با اشاره به کیفیت خوب بازی تیم فجر سپاسی در مقابل نساجی گفت: به آقای کلانتری هم بابت تیم خوبی که ساخت تبریک می‌گویم. فجر سپاسی با هدایت کلانتری چه در دفاع و چه در حمله تیمی منظم و فیزیکی نشان داد و خوب کار کرد.

الهامی خاطرنشان کرد: از همه بازیکنان تشکر می‌کنم که در این زمین بی‌کیفیت جانانه جنگیدند. نوع فوتبال ما با این زمین ناهموار همخوانی ندارد. جای تاسف است استانی به این بزرگی که قهرمان‌هایش در مسابقات المپیک و جهانی برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند و مایه افتخار ورزش ایران و پرچمدار ورزش قهرمانی ایران در دنیاست حتی یک زمین فوتبال باکیفیت ندارد تا نماینده‌اش در آن بازی کند.

زمین ناهموار است

وی تصریح کرد: شرایط نباید به گونه‌ای باشد که ورزش و جوانان مازندران به خاطر یک زمین چمن نتواند پاسخگو باشد. می‌گوییم زمین قائمشهر رفت زیر کشت، قبول. اقلا این زمین را درست کنید. وقتی زمین صاف نداریم هیچ کاری نمی‌توانیم کنیم.

سرمربی نساجی ادامه داد: می‌دانستم زمین این شرایط را دارد و نمی‌توانیم آن‌چه می‌خواهیم را اجرا کنیم. کیفیت و نوع فوتبال‌مان در بازی مقابل فجر چیزی که می‌خواستیم نبود. شاید موقعیت ندایدم، اما کیفیت فوتبالی که می‌خواهیم در این زمین قابل اجرا نیست. بازیکنان واقعا زحمت کشیدند که توانستند در این زمین ناهموار توپ را کنترل کنند. گلی هم که زدیم روی اتفاق بود. نتیجه اگر با کیفیت همراه نباشد نمی‌ارزد.

الهامی اظهار کرد: همیشه این شرایط پیش نمی‌آید که از اشتباه حریف موقعیت گل به دست بیاوریم. باید روی زمین فوتبال بازی کنیم. امروز بازیکنان ما هر جا خواستند پشت محوطه استپ کنند توپ پرید. چون زمین کیفیت لازم را ندارد. واقعا مستاصل هستیم. شاید بازیکنان و کادر فنی فجر هم از شرایط زمین ناراحت باشند و حق هم دارند. ولی آن‌ها یک بازی کردند و می‌روند، ما باید همینجا ۱۴ بازی دیگر انجام دهیم.

الهامی: التماس می‌کنیم به ما زمین صاف بدهید

از زمین خوب و هوادار محرومیم

وی گفت: مصاحبه‌های من در رسانه‌ها موجود است که وقتی به مازندران آمدم از هیچ چیزی جز زمین خوب حرف نزدم. واقعا خسته شدم از بس این موضوع را تکرار کردم. نمی‌دانیم دیگر این موضوع را به چه کسی باید بگوییم؟ نه تهدید است، نه تخریب و نه هشدار؛ خواهش و التماس است که به ما یک زمین صاف بدهید.

سرمربی نساجی تصریح کرد: مگر می‌شود جایی مثل رفسنجان و سیرجان در سه ماه زمین چمن‌شان آماده شود و در مازندران ممکن نباشد؟ مگر ما جزو ایران نیستیم؟ چطور آن‌ها از بودجه‌های دولتی استفاده می‌کنند و ما نمی‌توانیم؟ مگر آزادی را پرسپولیس و استقلال ساختند یا نقش جهان را سپاهان ساخت؟ ورزشگاه اختصاصی که نیست. ما هم فوتبال داریم. اگر اعلام کنند در هر استادیومی تماشاگر بیاید تیم ‌ما از هیچ تیمی کمتر تماشاگر ندارد.

الهامی با تأکید بر این که مسئولان باید قبول کنند مازندران قطب فوتبال است، ادامه داد: ما داریم شرایط را تحمل می‌کنیم. اقلا همین زمین را درست کنید تا ناچار نباشیم به استان دیگر برویم. برای استانی مانند مازندران بد است زمین نداشته باشد. مگر می‌شود سرسبزترین استان ایران زمین چمن مناسب نداشته باشد؟ خنده‌دار است. به عنوان سرمربی نساجی از هواداران عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم حق‌شان را بگیریم و در ورزشگاه خودمان بازی کنیم.

وی با اشاره به ممنوعیت حضور هواداران در استادیوم‌ها اظهار کرد: نساجی این روزها هم از داشتن یک زمین خوب محروم است و هم هوادارانش را ندارد. ما بدون هواداران تیم مانند اسلحه بدون فشنگ هستیم. اگر همه جای دنیا هواداران یار دوازدهم هستند، برای نساجی یار اول هوادار است. چون واقعا طرفداران حرفه‌ای فوتبال هستند. شرایطی که در استادیوم قائمشهر برای تیم‌های مهمان وجود دارد را در هیچ ورزشگاه دیگری دیده نمی‌شود. واقعا جای هواداران ما در این بازی‌ها خالی است و امیدوارم دوباره آن‌ها را روی سکو کنار خودمان داشته باشیم.

جای مسعود شجاعی در تیم ملی خالی است

الهامی در پاسخ به پرسشی درباره اثرگذاری مسعود شجاعی در نساجی و کیفیت بازی او گفت: مسعود شجاعی با این کیفیت بازی و آمادگی بالا باید در تیم ملی بازی کند. به عنوان یک مربی فوتبال که اتفاقا از ابتدای حضور آقای اسکوچیچ در تیم ملی از او حمایت کردم و هنوز هم بر مواضع خودم ایستاده‌ام خواهشم از سرمربی تیم ملی این است که برخی مسائل را کنار بگذارد و شجاعی را به تیم ملی دعوت کند.

الهامی: التماس می‌کنیم به ما زمین صاف بدهید

سرمربی نساجی افزود: مسعود شجاعی امروز آماده‌تر از سال‌های قبل است و به نظرم حقش است که به تیم ملی دعوت شود. مسعود یک برند در فوتبال ایران است و اگر همین‌طور بازی کند لیاقت کاپیتانی تیم ملی را دارد. حضور رونالدوی ۳۷ ساله، مسی ۳۵ ساله و لواندوفسکی ۳۶ ساله در تیم‌های ملی نشان می‌دهد که سن در فوتبال برای برخی بازیکنان فقط یک عدد است. مهاجم الهلال که چند شب پیش به پرسپولیس گل زد ۳۷ سال سن دارد، اما نشاط و طراوت بازی او را همه دیدند.

الهامی درباره عملکرد تیم داوری نیز گفت: به گروه داوری خسته نباشید می‌گویم. شاید در شرایط مسابقه اعتراض‌هایی کردیم. اما داور خوب سوت زد. وقتی کیفیت بد زمین به دو تیم امکان ارائه فوتبال مد نظر را ندهد بازی فیزیکی می‌شود و طبیعتا برخورد بالا می‌رود. به نظرم داور در همه صحنه‌ها نزدیک بود و خوب داوری کرد.

دو تیم نساجی و فجر سپاسی در نخستین هفته لیگ بیست‌ویکم و دیداری که افتتاحیه لیگ محسوب می‌شد در استادیوم شهدای ساری به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۱ – ۰ به سود نساجی پایان یافت.

نظر شما