شناسهٔ خبر: 50261288 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تاکید فرماندار ری بر ضرورت اقدامات پژوهشی و تخصصی برای نامگذاری روز "ری" و بزرگداشت رازی

محمدحسین عباسی

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با حضور حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری، حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، بخشداران مرکزی و قلعه نو، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و سایر مسئولین در محل مجتمع فرهنگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی شهرری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری گفت: در شورای فرهنگ عمومی با نظرات کارشناسی برای مراسمات و برنامه های مختلف فرهنگی شهرستان ری تصمیم گیری میشود که در این خصوص میتوان به برگزاری شایسته تمامی مراسمات مذهبی و ملی بویژه در ایام بیماری کرونا در شهرستان اشاره کرد.

او افزود: حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان چندین استان در شهرستان ری و بازدید از محل های مذهبی، تاریخی، باستانی و فرهنگی شهرستان، بیانگر ظرفیت های غنی ری در حوزه فرهنگ است که بایستی با اقدامات اثرگذار همچون راه اندازی موزه ری شناسی، به تاریخ شهرستان ری توجه ویژه شود.

توکلی بیان کرد: نامگذاری روز "ری" و بزرگداشت رازی بعنوان اولویت فرهنگی، نیازمند اقدامات پژوهشی و تخصصی است تا بتوان با بهره گیری از ظرفیت های موجود و با برنامه ریزی منسجم، زمینه آشنایی بیش از پیش دنیا با شهر هفت هزار ساله ری و پاسداری از هویت فرهنگی زکریای رازی در  شهرستان ری را فراهم کرد.

مراسمات پیش رو از جمله بزرگداشت یوم الله 13 آبان و هفته کتابخوانی بر اساس تصمیم ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا و با رعایت شیوه نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی در شهرستان ری برگزار خواهد شد و همه دستگاه ها و ادارات شهرستان همکاری و همراهای لازم را در این خصوص داشته باشند.

 

نظر شما