شناسهٔ خبر: 50253585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وحدت مفهومی از محبت و انسانیت مردم نسبت به یکدیگر است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: وحدت یک مقوله تاریخی نیست بلکه وحدت یک مفهوم است که از محبت و انسانیت سرچشمه می‌گیرد که انسان‌ها باید نسبت به هم محبت داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در همایش منادیان وحدت که به مناسبت هفته وحدت در سقز برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در سوره آل‌عمران خطاب به انسان‌ها می‌فرماید "ای کسانی که ایمان آورده‌اید صبور باشید".

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: انسان باید سختی کشیده باشد و سختی را در وجود خود ملکه و تحمل کند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه خداوند انسان را به صبر اجتماعی دعوت می‌کند، گفت: انسان باید در محیط خانوادگی‌ و اجتماعی در برابر برخوردهای مختلفی که با او می‌شود صبر داشته باشد.

وی اظهار کرد: پیشه کردن تقوا، داشتن صبر، ارتباط خوب و ...از نکاتی است که خداوند انسان را برای رسیدن به تقوای الهی به آن دعوت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: وحدت یک مقوله تاریخی نیست بلکه وحدت یک مفهوم است که از محبت و انسانیت سرچشمه می‌گیرد که انسان‌ها باید نسبت به هم محبت داشته باشند.

وی با بیان اینکه همدلی و وحدتی در بین جامعه‌ای که به هم الفت و محبت ندارند اتفاق نمی‌افتد، افزود: محبت و انسانیت موجب اتحاد و همبستگی بیش از پیش بین جامعه اسلامی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: براساس آنچه از بزرگان دین نقل است خیری از کسی که با دیگران انس و الفت نمی‌گیرد به جامعه نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه فهمیدن یکدیگر و به هم احترام گذاشتند را اصل بسیار مهم بیان کرد و گفت: اصل مهم در وحدت احترام به یکدیگر است همه باید به اعتقادات هم احترام بگذاریم.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: رویکرد مرکز بزرگ اسلامی در حال تغییر است، در صدد هستیم مشکلات ادارای طلاب و روحانیون حل و ارتقای علمی جامعه روحانیون به صورت جدی تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معشتی با روی کار آمدن و استقرار دولت جدید در حال بررسی و رفع است، گفت: باتوجه به انتخاب یکی از فرزندان این استان به عنوان مشاور رئیس جمهور امید است بتوانیم زمینه رفع مشکلات جامعه روحانیون و طلاب را به نحو شایسته فراهم سازیم.

وی ایجاد سه مرکز علوم دینی عظیم در شهرهای سنندج، سقز و مریوان را ظرفیت بسیار خوبی برای تربیت علما و طلاب صاحب نظر در استان دانست و گفت: تقویت علم، تقوا و تعهد به کشور و نظام سه مولفه مهم و مورد توجه در این مدارس علوم دینی است.

اساس و پایه‌های اصلی دین اسلام بر وحدت استوار است

فرماندار سقز نیز در این همایش با اشاره به اهمیت وحدت از منظر سیاسی اجتماعی، اظهار کرد: کشور ما در یک منطقه‌ای بحران‌خیز قرار دارد که چه قبل و چه بعد از انقلاب قدرت‌های منطقه‌ای، همسایگان و معادلات منطقه‌ای به گونه‌ای رقم می‌خورده که منافع ملی ما در برابر برخی از بازیگران که عمدتا نقش یک سرباز را برای قدرت‌های بزرگ در منطقه بازی می‌کردند داشته و مورد تهدید قرار گرفته است.

کامیل کریمیان گفت: وحدت و انسجام دنیای اسلام امروزه اگر در منطقه وجود داشته باشد در حفظ منافع ملی و جهان اسلام بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

فرماندار سقز افزود: ما در معادلات منطقه‌ای و قطب‌بندی منطقه‌ای، در حال حاضر بازیگرانی همچون ترکیه، آذربایجان و امارت و سایر حوزه‌های دیگر که با هم یک مثلث را در مقابل منابعی که ایران در حوزه مقاومت دارد، شکل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: بحث وحدت و انسجام اسلامی را که امام راحل در بدو ورود خود به کشور تحت عنوان هفته وحدت مورد توجه قرار دادند و موجب انسجام هرچه بیشتر مسلمانان در داخل کشور و حوزه منطقه‌ای شد، یک شاهکار بزرگ بود.

کریمیان تصریح کرد:‌ این کار موجب تقریب هرچه بیشتر بین مذاهب شده است چرا که اساس و پایه‌های اصلی دین هم بر وحدت و انسجام است.

وی گفت: ما اگر به ریسمان یکی بودن چنگ بزنیم و با حفظ اعتقادات در کنار هم برای پیشبرد اهداف ملی تلاش کنیم قطعا اقتدار و عظمت بیش از پیش در جهان اسلام اتفاق خواهد افتاد.

فرماندار سقز افزود: وحدت بین مهاجرین و انصار و آشتی دادن قوم‌های مختلف با همدیگر از جلوه‌های عملی ایجاد وحدت توسط پیامبر مکرم اسلام است که باید از این حرکات مثبت که در تاریخ اسلام وجود داشته الگوبرداری کنیم.

وی با بیان اینکه امروز تهدیدات بزرگی جامعه اسلام را تهدید می‌کند، گفت: امیدواریم با وحدت و انسجام هرچه بیشتر در جهان اسلام شاهد شکست تمام توطئه‌های دشمنان باشیم.

کریمیان خاطرنشان کرد: استفاده از توان و ظرفیت افراد صاحب‌نظر و تخصص اهل سنت در انتصابات مختلف در سطح کشور می‌تواند به وحدت هرچه بیشتر در کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه همه باید در مسیر وحدت و انسجام ملی در سطح کشور تلاش کنیم، گفت: اعتلای جهان اسلام و حفظ ارزش‌های و منافع ملی ملاک حرکت همه باشد و تحقق این مهم در سایه وحدت و همدلی اتفاق خواهد بود.

فرماندار سقز گفت: انسجام و وحدت در این برهه تاریخی با توجه با تلاش گسترده دشمنان در شبه افکنی و ایجاد شکاف نیاز اساسی است.ماموستا حسینی امام جمعه سقز هم در این همایش اظهار کرد: دین اسلام همیشه پیروز است همه ما باید در راه دفاع از ارزش‌های دینی تلاش کنیم.

پیامبر اسلام در راه ترویج و گسترش دین اسلام شبانه روز تلاش کرد

امام جمعه سقز نیز در این همایش گفت: پیامبر مکرم اسلام تمام توان خود را برای دعوت انسان‌ها به انجام قانون و دستورات الهی بکار گرفت باید با دفاع از ارزش‌های دین اسلام و انجام وظایف دینی خود قدردان چنین رهبر بزرگی باشیم.

ماموستا سیدحسین حسینی تصریح کرد: اتحاد بین مسلمانان تسنن و تشیع همیشه بوده و هرگز از بین نمی‌رود و تنها راه مقابله با هجمه‌های دشمنان است.

ماموستا حسینی افزود:‌ تعیین هفته وحدت توسط رهبر و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی اقدام بسیار ارزشمند برای تقویت هرچه بیشتر پایه‌های وحدت در بین ملت ایران بود.

وی با بیان اینکه وحدت اسلامی عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود، گفت: در سایه همین وحدت و انسجام است که این انقلاب الهی حفظ و زمینه تحقق اتحاد جهان اسلام فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه محبت امروز در بین شیعه و سنی در ایران اسلامی مانند محبت بین دو برادر است، گفت: همین وحدت موجب شده تمام توطئه‌های دشمنان نقش بر آب و پله‌های رشد و ترقی را با قدرت پیش ببریم.

امام جمعه سقز خاطرنشان کرد: ملت ایران در سایه وحدت و انسجام ملی از آغاز تا کنون در برابر تمام توطئه‌های دشمنان ایستادگی و به پیروزی رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی و ایستادگی در برابر دشمنان تا دندان مسلح در این جنگ نابرابر و تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده از شیعه و سنی از دیگر جلوه‌های بارز وحدت در کشور ایران اسلامی است.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما