شناسهٔ خبر: 50253248 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پوست اندازی کشتی فرنگی در رقابت های جهانی

کارشناس کشتی فرنگی گفت: تیم‌های شرکت کننده در مسابقات جهانی مثل ایران با ترکیبی متفاوت از المپیک در نروژ حاضر شدند.

صاحب‌خبر -

علی اشکانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی نروژ گفت: کشتی گیران جوانی در مسابقات نروژ داشتیم که برخی از آن‌ها برای نخستین بار در مسابقات جهانی به میدان رفتند و انگیزه بالایی برای پیروزی داشتند. آمادگی، تفاوت‌های فردی و فنی نسبت به رقیبان مهمترین فاکتور موفقیت کشتی گیران ایرانی بود.
*تیم متفاوت کشتی فرنگی
وی با بیان اینکه روحیه جنگندگی در همه ورزشکاران وجود دارد، افزود: این روحیه و تفاوت‌های فردی در کشتی گیران موجب شد، در برخی مسابقات امتیازات از دست رفته را جبران کنند و به پیروزی‌های چشمگیری برسند.
این کارشناس کشتی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات جهانی با فاصله زمانی کمی نسبت به المپیک برگزار شد، گفت: کشتی فرنگی ایران در المپیک توکیو از ۶ سهمیه موجود تنها پنج کشتی گیر داشت، اما در رقابت‌های جهانی با ۱۰ وزن کامل حاضر شدیم که برخی اوزان جدید و برخی نفرات هم جایگزین کشتی گیران المپیکی شدند.
وی افزود: در مجموع اکثر تیم‌های شرکت کننده در مسابقات جهانی بعد از المپیک پوست اندازی کردند و با ترکیبی متفاوت از المپیک حضور داشتند. تیم ایران هم با نفرات جدیدی مثل یوسفی و مختاری به نروژ اعزام شد و به موفقیت‌های خوبی رسید.
*کشتی‌های شجاعانه برادران گرایی
اشکانی در خصوص کشتی‌های برادران گرایی گفت: برادران گرایی تفاوت‌های منحصر به فردی به لحاظ اجرای فنون نسبت به سایر هم تیمی‌های خود داشتند و بدون ترس فنون کشتی فرنگی را اجرا کردند.
وی درباره از دست دادن امتیاز محمدرضا گرایی در برخی مسابقاتش افزود: با توجه به وضعیت بدنی کشتی گیر هنگام اجرای فن، حریفش نیز می‌تواند، در موقعیت اجرای فن قرار بگیرد، به همین علت محمدرضا گرایی هم امتیاز از دست می‌داد.
کارشناس کشتی فرنگی گفت: میل به اجرای فن از طرف برادران گرایی و نترس بودن آن‌ها موجب شد تا مردم کشتی‌های جذابی تماشا کنند. با این حال این تفاوت‌ها برای مربیان تیم ملی استرس زا است.
*زمان نامحدود بنا
وی در خصوص عملکرد کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی افزود: معمولا زمان برای مربیان محدود است و با وجود تغییرات نمی‌توانند، برنامه و موفقیت‌های خود را به انتها برسانند، اما یکی از عوامل موفقیت محمد بنا و همکارانش تداوم حضور آن‌ها در تیم ملی است.
اشکانی گفت: محمد بنا بیش از ۱۵ سال است که سرمربی تیم ملی بوده و سه المپیک را تجربه کرده است. نفرات زیادی در کنار وی مربیگری کرده اند و تداوم حضور، تجربه و دانش، اعتماد به تصمیم نهایی موفقیت بنا و همکارانش را تضمین کرده است.
رکورد محمد بنا
وی افزود: محمد بنا با کسب سه مدال طلا در المپیک ۲۰۱۲ لندن رکورد زد و حالا در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نیز با کسب چهار مدال طلا رکورد جدیدی به ثبت رساند.
کارشناس کشتی فرنگی کشورمان موفقیت تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های جهانی را حاصل اتحاد و همدلی خانواده کشتی دانست و گفت: در این موفقیت افراد زیادی نقش داشتند، سال‌ها قبل فقط چند نفر در قالب تیم ملی اعزام می‌شدند، اما حالا شرایط متفاوت است، بعد از این افتخارآفرین انتظارات از کشتی فرنگی زیاد است.
*توجه به مربیان سازنده
وی افزود: از وزیر ورزش می‌خواهم که حمایت بیشتری از جوانان و مربیان سازنده کشور داشته باشد. با تربیت مربیان مستعد می‌توانیم، جانشینان خوبی برای محمد بنا داشته باشیم تا او هم استرس و فشار کمتری داشته باشد.
اشکانی با بیان اینکه موفقیت‌های مقطعی باید دائمی شود، گفت: برای موفقیت در رقابت‌های جهانی روسیه و المپیک پاریس نیاز به برنامه ریزی مناسبی داریم.

برچسب‌ها:

نظر شما