شناسهٔ خبر: 50253116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با گازرسانی به ۹۵ واحد صنعتی جزء حاصل شد؛

صرفه‌جویی ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار لیتری سوخت مایع در یزد

حمید رضا دهقان

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد اعلام کرد: با گازرسانی به ۹۵ واحد صنعتی جزء از ابتدای سال جاری تاکنون، در مصرف بیش از ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار لیتر سوخت مایع در استان یزد صرفه جویی به عمل آمد.

صاحب‌خبر -

«علی اکبر میدانشاهی» در توضیح این خبر گفت: بر اساس سیاست‌های این شرکت علاوه بر گازرسانی به نیروگاه ها و واحدهای صنعتی بزرگ که بخش زیادی از گاز مصرفی استان را به خود اختصاص داده و صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت های فسیلی به همراه داشته‌اند، گازرسانی به واحدهای صنعتی کوچک تر نیز مورد توجه بوده که بر همین اساس از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۵ واحد تولیدی و صنعتی جزء به شبکه گاز طبعیی متصل شده است.

وی افزود: واحدهای مذکور شامل مراکز تولید صنایع غذایی، پرورش دام و طیور، گلخانه، کوره های آجرپزی و سایر واحدهای تولیدی می باشد که اکثر آنها در مناطق کمتر توسعه یافته واقع شده‌اند لذا گازرسانی و توسعه به این بخش علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت های مایع، از طرفی موجب آبادانی مناطق مذکور شده و از طرف دیگر کمک شایانی به اشتغال افراد بومی داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه سوخت مورد استفاده این واحدها نفت و گاز، نفت سفید و نفت کوره می باشد، با جایگزینی گاز طبیعی شاهد کاهش چشم گیر آلودگی ناشی از سوخت های مایع و صیانت از محیط زیست بکر مناطق روستایی بوده‌ایم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، میدانشاهی در پایان یادآور شد: با گازرسانی به این واحدها، هم‌اکنون شش هزار و ۷۸۹ واحد تولیدی جزء در استان یزد به شبکه گاز طبیعی متصل شده است که قطعاً استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت مصرفی یکی از دلایل احیاء و ایجاد واحدهای صنعتی جدید بوده است.

انتهای پیام

نظر شما