شناسهٔ خبر: 50251438 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

یوسفی در تذکر شفاهی:

لزوم صدور دستور وزرای جهاد و نیرو برای کشت پاییزه خوزستان/دولت در تعیین قیمت برق تجدیدنظر کند

نماینده مردم اهواز در مجلس از وزرای جهاد و نیرو خواست تا نسبت به صدور دستور کشت پاییزه خوزستان اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مجتبی یوسفی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزرای جهاد کشاورزی و نیرو، گفت: ضمن تشکر از آقای ساداتی نژاد که بعد از پیشنهادی که دادیم برای اولین بار دستور خرید تضمینی خرما را دادند، فصل کشت پاییزه است و به کشاورزان خوزستان در فصل تابستان گفته شد که کِشتی نداشته باشند لذا با توجه به اینکه قوت قالب کشاورزان به کشت پاییزه در خوزستان گره خورده و اگر آن را به تعویق بیاندازیم به معنای کشت محصول بی کیفیت خواهد بود انتظار داریم که وزرای مربوطه در کوتاه مدت دستور این کار را دهند. تایم آب برای کشت محصولات استراتژیک مثل گندم باید ظرف چند روز آینده تامین شود زیرا اگر به آذرماه برسد، حتما در تامین کالاهای اساسی مثل گندم دچار مشکل می شویم، زیرا استان خوزستان با یک و نیم میلیون تن تولید گندم، در  رتبه اول کشور قرار دارد.  

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از شروط مجلس انقلابی برای دولت سیزدهم، تعیین تکلیف نیروهای شرکت در انواع وزارتخانه ها مانند وزارتخانه های نفت و نیرو بود. بسیاری از کارگران و کارمندان وزارت نیرو از جمله نیروهای طرحی و شرکتی چند ماه است که حقوق نگرفته و همچنین بحث اجرای بند ل تبصره 12 قانون بودجه درباره تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری که قرار بود طی 3 ماه توسط وزارت کشور انجام شود در بسیاری از شهرداری ها از جمله شهرداری اهواز انجام نگرفته است.

وی ادامه داد: از همه مهم تر تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر است که در اکثر وزارتخانه ها علیرغم تاکید در بند «د» تبصره 20 قانون بودجه اجرا نشده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس یازدهم یادآور شد: قیمت گاز تحویلی به کارخانه های آجرسازی از دیگر موضوعاتی است که متاسفانه در سال جاری با بی دقتی انجام گرفته، برای این موضوع 10 درصد قیمت پتروشیمی در نظر گرفتیم اما به آن توجهی نشده در حالی که بسیاری از کارگران در تامین معیشت خود دچار مشکل هستند از دولت نیز می خواهیم در خصوص قیمت برق تجدیدنظر صورت بگیرد./

پایان پیام

نظر شما