شناسهٔ خبر: 50250873 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کردستان:

میلاد پیامبر(ص) نماد اتحاد و همدلی بین مذاهب اسلامی است

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان با صدور پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، گفت: میلاد پیامبر اکرم(ص)، نماد درآمیختگی، اتحاد و همدلی بین مذاهب اسلامی به ویژه اهل سنت و تشیع در این استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در متن پیام روز سه شنبه بهمن مرادنیا آمده است:

"میلاد سراسر نور و رحمت نبی مکرم اسلام، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) نماد درآمیختگی، اتحاد و همدلی عمیق و ریشە دار برادران و خواهران اهل سنت و تشیع در استان کردستان است که سالیان سال با مهربانی و عطوفت در کنار هم در این خطه از میهن اسلامی زیسته اند.

اکنون در این برهه از شرایط سیاسی منطقه و تلاش دشمنان ایران عزیز برای ایجاد تفرقه بین اقوام و مذاهب، نیاز به وحدت و همدلی بیشتری در میان همگان احساس می‌شود تا در سایه وفاق، امنیت و برادری بتوانیم گام‌های بلندی در جهت توسعه و آبادانی کردستان عزیز برداریم.

اینجانب میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و هفتە وحدت را خدمت تمامی مردم شریف کردستان تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند بلند مرتبه عزت و سرفرازی همگان در خدمت بە ایران واسلام عزیز را مسئلت می نمایم."

هفته وحدت از امروز ۱۲ ربیع الاول به مناسبت سالگرد میلاد پیامبر اسلام(ص) بنابر روایات اهل سنت آغاز شده و تا ۱۷ ربیع‌الاول تاریخ ولادت حضرت محمد(ص) بنابر روایات اهل تشیع ادامه دارد.

امروز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه مصادف با ۱۲ ربیع‌الاول و آغاز هفته وحدت، در اجرای دستور استاندار کردستان و به منظور بهره‌مندی کارکنان ادارات استان از برکات این ایام خجسته، زمان پایان کار تمام ادارات، بانک‌ها و سازمان‌های استان ساعت ۱۱ اعلام شد.

نظر شما