شناسهٔ خبر: 50250325 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صادرات قیر منوط بر تامین نیاز داخل شد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از افزایش قیمت قیر، مقرر شد تا صادرات قیر صرفاً پس از تامین نیاز داخلی و مازاد بر مصرف کشور انجام شود.

صاحب‌خبر -

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ با تشریح جلسه امروز صبح کمیسیون عمران مجلس، بیان کرد: با توجه به افزایش سرسام آور قیمت قیر در روزهای اخیر کمیسیون عمران امروز صبح جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان بورس برگزار کرد تا علاوه بر استماع گزارش وی در خصوص این افزایش قیمت، برای کنترل و مدیریت این محصول تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی در ادامه اظهار کرد: به منظور جلوگیری از افزایش قیمت، مقرر شد صادرات قیر صرفاً پس از تامین نیاز داخلی و مازاد بر مصرف کشور انجام شود. متاسفانه در حال حاضر بدون توجه به نیاز داخلی، قیر صادر شده که باید متوقف شود. از طرفی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به این موضوع ورود خواهد کرد تا صادرات قیر و تمامی مصالح مورد نیاز ساخت مسکن، اعم از فولاد و سیمان منوط به تامین نیاز داخلی شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: تولیدکنندگان قیر می‌توانند محصولات خود را با ۳۴ درصد سود به فروش برسانند، اما در سایه خلاء نظارتی، قیمت‌ قیر بیش از این مقدار افزایش پیدا می‌کند. لذا با توجه به تاکید کمیسیون عمران بر افزایش نظارت دستگاه‌های متولی بر بازار قیر و ضرورت بررسی ابعاد مسئله، جلسه دیگری هم با وزیر صمت در این خصوص برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما