شناسهٔ خبر: 50249791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۴ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان مالی در آذربایجان‌غربی کمک شده است

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: طی امسال به کمک خیّران ۴۴ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در این استان هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

ناصر عتباتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان هزینه برای آزادی ۱۵۴ نفر زندانی غیرعمد و مالی با همت خیرین و ستاد دیه هزینه شده و این افراد به آغوش خانواده خود بازگشته اند.

وی ادامه داد: موضوع پیشگیری از وقوع جرم در جامعه باید بیش از پیش مورد توجه باشد ‌و همه باید در کنار کار فرهنگی در جامعه به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و محکومان مالی پای کار بیاییم.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ارتقای آموزش‌های فرهنگی و تربیتی در جامعه یکی از موثرترین عوامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری است.

عتباتی اضافه کرد: باید از ظرفیت رسانه ها نیز برای ترویج فرهنگ کمک رسانی به آزادی زندانیان به ویژه در استان آذربایجان غربی استفاده بهینه کرد.

ستاد دیه با هدف آزادی زندانیانی که جرایم آنها قتل غیرعمد ( شبه عمد و خطائی )، صدور چک بلامحل غیر کلاهبرداری، دیه تصادفات رانندگی و ترک انفاق و عدم پرداخت مهریه است، در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۹ در کشور تشکیل شد.

این ستاد با دریافت کمک‌های مردم خیر و نیکوکار به مددجویان جرایم غیرعمد تسهیلات وام ( بدون بهره و کارمزد ) اعطا می کند که اقساط وام از سومین ماه پس از آزادی دریافت می شود تا زندانی فرصت اشتغال به کار پیشین را پیدا کند.

نظر شما