شناسهٔ خبر: 50248112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر نیرو وارد همدان شد

همدان- ایرنا- "علی اکبر محرابیان" وزیر نیرو، در سفری یک روزه برای بازدید از وضعیت منابع آبی و شرکت در شورای انسجام بخشی مدیران عامل صنعت آب و برق استان، صبح امروز /سه‌شنبه/ وارد همدان شد.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره این سفر افزود: وزیر نیرو به منظور بازدید از سدتالوار، تصفیه خانه طرح آبرسانی به همدان، تصفیه خانه فاضلاب همدان و سد اکباتان به این استان سفر کرده است.
 
"منصور ستوده" افزود: در این سفر، وزیر نیرو در جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان حضور می یابد.

وی با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به شهر همدان در حال اجرا است، عنوان کرد: محل اجرای پروژه تامین آب شهر همدان از طریق خط انتقال سد تالوار، شهرستان‌های همدان، بهار و کبودراهنگ است و این طرح در حال حاضر ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح آب دراز مدت ۱۲ شهر همدان، جورقان، مریانج، بهار، صالح آباد، لالجین، قهاوند، مهاجران، فامنین، کبودراهنگ، گل تپه و شیرین سو و ۱۵۹ روستا و پایگاه نوژه همدان تامین خواهد شد.

ستوده تصریح کرد: طول خط این پروژه ۱۴۰ کیلومتر است که ۱۲۲ کیلومتر آن لوله گذاری شده و روند ساخت تصفیه خانه آب آشامیدنی آن نیز ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

با کاهش ۴۲ درصدی میزان بارش‌های استان همدان در سال آبی گذشته، این استان با مشکل تامین آب مواجه شده است.

استان همدان در دسته استان های سرد و خشک کشور محسوب می شود و میانگین بلند مدت بارش در این استان سالانه ۳۶۰ میلیمتر به ثبت رسیده است.

سدهای آبشینه، اکباتان، سرابی تویسرکان، شنجور رزن، شیرین سو، نعمت آباد اسدآباد و کلان ملایر از سدهای بزرگ استان همدان به حساب می‌آیند.

نظر شما