شناسهٔ خبر: 50247334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اصناف بروجرد نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند

بروحرد - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: اصناف و تمام افراد شاغل در واحدهای صنفی موظف هستند، تا پایان مهرماه نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

"حمید آزادبخت" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس مصوبه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت کرونا کلیه صنوف و تمامی افراد شاغل در اصناف موظف هستند تا پایان مهر ماه حداقل یک دُز واکسن کرونا و در زمان مقرر نیز دُز دوم را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: تزریق واکسن کرونا برای کسبه و بازاریان شهرستان با همکاری جمعیت هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان بروجرد به صورت سیار در حال اجرا است.

آزادبخت با اشاره به فعالیت ۱۸ هزار واحد صنفی در شهرستان بیان کرد: واکسیناسیون شاغلان صنوف مختلف در این شهرستان با هدف ایمن سازی آنان در برابر ویروس کرونا آغاز شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۲۰ هزار نفر در واحدهای صنفی مشغول فعالیت هستند که طبق اعلام گروه‌های سنی حدود ۸۰ درصد این جمعیت تاکنون واکسن زده‌اند و اکنون ۲۰ درصد باقی مانده می‌توانند برای دریافت واکسن اقدام کنند.

رییس اداره صمت بروجرد ادامه داد: کسبه برای تزریق واکسن کرونا باید مدرکی شامل کارت الکترونیکی صنفی، پروانه کسب، کارت مباشرت راه همراه داشته و کارگران فعال در واحدهای صنفی نیز با ارایه مستندات فهرست بیمه می‌توانند دریافت کننده واکسن کووید ۱۹ باشند.

وی تاکید کرد: واحدهای صنفی بروجرد از زمان شیوع کرونا تاکنون در اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌ها بهداشتی همکاری خوبی داشته اند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: صدور و تمدید پروانه کسب، کارت مباشر و همچنین کارت بهداشت برای تمامی شاغلان در واحدهای صنفی، منوط به انجام واکسیناسیون است.

آزادبخت افزود: فعالیت کلیه مشاغل وبه ویژه اصنافی که مشمول گروه‌های فعالیت ماده (١٣) قانون آشامیدنی و خوراکی می‌گردند، از ابتدای آبان‌ماه سال‌جاری، مشروط به دریافت حداقل یک دُز واکسن به شاغلان در این صنوف و کسب وکارها خواهد بود.

به گزارش ایرنا، طبق اطلاعیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از اول آبان ماه سالجاری؛ صدور و تمدید تمامی مجوزهای مربوط به فعالیت کسب وکارها، اعم ازکسب وکارهای خصوصی و عمومی و خدمات دهندگان، نظیر رانندگان ناوگان حمل ونقل بار و مسافر (اعم از درون شهری وبرون شهری)، منوط به واکسیناسیون حداقل دُز اول و ادامه فعالیت ایشان مشروط به واکسیناسیون دُز دوم جامعه هدف مورد نظر حداکثر تا پایان بهمن ماه ١۴٠٠ است.

شهرستان بروجرد دارای ۱۸هزار واحد صنفی است.

نظر شما