شناسهٔ خبر: 50247094 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در سال شدنی است؟

دبیر انجمن قطعه سازی صنایع همگن گفت: در صنعت خودرو باید قطعه سازان و خودروسازان را تشویق کرد و ادعا شده که سال آینده یک میلیون و و ۶۰۰ هزار خودرو تولید می‌کنیم، اما نمی‌توان گفت که نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  آرش محبی نژاد دبیر انجمن قطعه سازی صنایع همگن در پنجمین میز ساخت داخل قطعات خودرو ، گفت: خودروسازان خصوصی وسط گود آمده اند و داخلی سازی کرده اند. در گذشته ۴ میز ساخت داخل برگزار شد اما در آن اتقاقی رخ  نداد.

او بیان کرد: توان بالقوه صنعت قطعه سازی در ۸۵ درصدی که قبلا در خودروها داخلی سازی شده بوده ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه است که برخی می گویند نمی توانیم اکنون به این میزان برسیم.

محبی نژاد گفت: بخشی از کمبود تولید به نبود مواد اولیه بر می گردد. خودروسازی در دنیا به سرعت در حال حرکت است و ایران نیز باید به آن‌ برسد.

دبیر انجمن قطعه سازی صنایع همگن تشریح کرد: گلوگاه بزرگی جلوی خودروسازان وجود دارد که آن کمبود ریزتراشه هاست. اقتصاد دستوری نمی شود و باید شرایط را محیا کرد.

محبی نژاد گفت: باید کمک کنیم سرمایه گذاری در صنعت خودرو رخ دهد. کشورهای زیادی در داخلی سازی موفق شدند و ما باید از تجربه آنها استفاده کنیم. افکار عمومی به غلط یا درست علیه این صنعت است و رسانه نقش مهمی دارد. محصول ساخت ایران باید حمایت شود.

دبیر انجمن قطعه سازی صنایع همگن گفت: حمایت از مالکیت معنوی در صنایع مختلف از جمله صنعت قطعه سازی و خودروسازی مهم است. بحث ساماندهی واردات قطعات خودرو نیز از این قاعده مستثنا نیست . 

او گفت: در صنعت خودرو باید قطعه سازان و خودروسازان را تشویق کرد. این صنعت نیاز به مشوق دارد. ادعا شده که سال آینده یک میلیون و 600 هزار خودرو تولید می کنیم، اما نمی توان گفت که نمی شود اما نیاز به زیرساخت دارد، باید تعاملاتی صورت گیرد. با بخش نامه و دستور نمی شود و باید زیر ساخت را فراهم‌ کرد.

محبی نژاد گفت: تمام دولت ها این صحبت را می‌کنند که خودرو را باید تولید کرد و میزان آن را افزایش داد اما نیاز به عمل است و باید حرکت کرد.

 

انتهای پیام/ 

نظر شما