شناسهٔ خبر: 50242381 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

انجمن علمی دانشجویان علوم تغذیه برگزار کرد؛

کارگاه آموزشی "رژیم درمانی در دیابت" برگزار شد

انجمن علمی دانشجویان علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ، کارگاه" رژیم درمانی در دیابت" را برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا یاسوج، دبیر انجمن علمی دانشجویان علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در رابطه با اهمیت رژیم درمانی در دیابت گفت: رژیم غذایی در بیماری دیابت از چند جهت مهم است؛سطح قند خون را نرمال یا نزدیک به ان نگه میدارد، از عوارض طولانی مدت دیابت همچون پیشگیری عوارض قلبی یا کلیوی، تغییر رژیم غذایی در درمان فشار خون بالا، چاقی و چربی خون نیز کمک می کند.
محمد وصال بیدشکی با اشاره به اینکه مبتلایان به این بیماری باید از یک رژیم غذایی خاصی پیروی کنند اظهار داشت: متخصصین جامعه تغذیه با پیشنهاد رژیم غذایی سالم به بیماران در کنار ورزش و سایر روش های درمانی، می تواند تا حد زیادی  از خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سایر مشکلات ناشی از دیابت جلوگیری کند.
وی افزود: انجمن علمی دانشجویان علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با همکاری انجمن علمی دانشجویان علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کارگاه آموزشی رژیم درمانی در دیابت  را به دو صورت برخط (آنلاین) و ارسال فایل (آفلاین) و با تدریس  خانم دکتر گلبن سهراب، استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روز جمعه ۲۳ مهرماه با هدف ارتقا سطح علمی و آگاهی دانشجویان علوم تغذیه و رژیم درمانگران فعال سرتاسر کشور در جهت پیشگیری و درمان بیماران دیابتی، در بستر اسکای روم برگزار کرد.
بیدشکی یادآور شد: با حضور دانشجویان و استاد گرامی در کانال واتساپی مختص این کارگاه، سوالات و شبهات دانشجویان برطرف شد و نکات تکمیلی از این طریق به اطلاع حاضرین در این کارگاه رسید.
دبیر انجمن علمی دانشجویان علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پایان گفت: امید داریم با برگزاری این وبینار ۳ ساعته، گام ارزشمندی در جهت اگاهی و افزایش دانش و مهارت شرکت کنندگان در این وبینار برداشته باشیم و همچنین تلاش شد در  این کارگاه با اصلاح باور های غلط درباره رژیم غذایی افراد دیابتی و تنظیم داروهای دیابت متناسب با نوع تغذیه تاکید شود.
بر پایه این خبر این وبینار با سر فصل های دیابت بارداری، مراقبت های پزشکی استاندارد در دیابت،پرونده خوانی کیس مبتلا به دیابت نوع ۲، بررسی نمونه منو خام رژیم نویسی جهت ایده حاضرین، برگزار شد و فیلم ضبط شده بعد از اتمام جلسه در اختیار همه ۷۶ شرکت کننده در این وبینار قرار گرفت.

نظر شما