شناسهٔ خبر: 50242014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیام استاندار کرمان به مناسبت هفته تربیت بدنی

استاندار کرمان در پیامی، فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش را به جامعه ورزش دیار کریمان تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند استاندار کرمان، به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش پیام تبریکی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

" به نام خـدا "

تقویت ورزش و تربیت بدنی به عنوان یک حوزه چند وجهی و  پدیده‌ای اجتماعی و فرهنگی، ارتقای سلامت عمومی، افزایش شادابی، نشاط و همبستگی اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را به دنبال دارد. توسعه ورزش قهرمانی زمینه ساز توسعه اجتماعی در استان است.

استان کرمان با توجه به ظرفیت‌ها و سرمایه انسانی جوان و مستعد و کسب افتخارات ورزشی بیشمار برای تیم‌های لیگ برتری، ورزش‌های انفرادی و قهرمانی جزو استان‌های پیشرو در حوزه ورزش کشور است که می‌تواند با ادامه دادن راه حرفه‌ای، آینده ورزش استان و تاثیرگذاری آن بر ورزش کشور را به روشنی ترسیم کند. بدون تردید هزینه و وقت برای ورزش دارای آثار اجتماعی، روانی و اقتصادی بسیار ارزشمندی است.

در لایه‌های مختلف نامتوازنی در سطح استان کرمان وجود دارد و در ورزش نیز اینگونه است. ثروت زیادی در استان کرمان توسط صنایع و بنگاه‌های اقتصادی تولید و خلق می‌شود که در قالب مسئولیت اجتماعی و ارتقای نشاط و سلامت، جلوگیری از حاشیه‌نشینی و رفاه مردم باید به کار گرفته شود. نگاه توسعه متوازن مجموعه صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و باشگاه‌های صنعتی در حوزه مسئولیت اجتماعی خود در حوزه ورزش و جوانان ضروری است و توسعه متوازن ورزش و توسعه زیرساخت‌های ورزشی در همه شهرستان‌ها و مناطق استان باید مورد توجه قرار گیرد.

ارتقا و تقویت ورزش همگانی به عنوان یک ورزش تخصصی با فراهم کردن زمینه تربیت و پرورش افرادی سالم، پویا و اثربخش در جامعه، شادی، نشاط و امید را به ارمغان می‌آورد و کاهش هزینه‌های درمان را به‌دنبال دارد.

امید است با همگرایی و هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه، سازمان‌ها و نهاد‌های عمومی و غیردولتی به ویژه شهرداری‌ها و صنایع بزرگ استان، انجام سرمایه گذاری و حمایت‌های لازم، شاهد توسعه ورزش روستایی و عشایری، توسعه ورزش همگانی، ارتقاء ورزش روستایی از طریق استعدادیابی بچه‌های روستا، تسریع تجهیز و بهسازی زیرساخت‌های ورزشی و در نهایت درخشش بیشتر ورزشکاران غیور استان در رقابت‌های ملی و بین المللی باشیم.

اینجانب  فرا رسیدن ۲۶ مهرماه، هفته تربیت بدنی و ورزش را به همه پیشکسوتان، مربیان، ورزشکاران و مدال آوران استان کرمان و دست اندرکاران حوزه ورزش صمیمانه تبریک عرض نموده و همّت بلند و تلاش‌های مؤثر  و تحسین برانگیز ورزشکاران و کارکنان خدوم مجموعه بزرگ ورزش استان کرمان که نقش مهمی در دستیابی به توفیقات مختلف ورزشی در سطح ملی، آسیایی و بین المللی داشته اند را ارج نهاده و بهروزی و تندرستی همگان را از درگاه خداوند بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام/ب

نظر شما