شناسهٔ خبر: 50239636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان:

پرسش مهر 1400 با محوریت "ایران قوی" برگزار می شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری گفت: پرسش مهر 1400 با محوریت "ایران قوی" برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، صدیقه مرادی گفت: یکی از فعالیت‌هایی که رئیس جمهور، هر سال و در ابتدای سال تحصیلی انجام می‌دهد، فعالیت پرسش مهر است، این طرح از سال ۱۳۷۶ و توسط رئیس جمهور وقت پایه گذاری شد، پرسش مهر با اهداف گوناگونی هر سال و در ابتدای شروع سال تحصیلی، در ماه مهر از سمت رئیس جمهور عنوان می‌شود.

وی افزود: پرسش مهر 1400 در قالب دو سوال "ایران قوی چه ویژگی دارد و نقش دانش‌آموزان در شکل گیری ایران قوی چیست؟" مطرح شده و تمامی دانش آموزان، معلمان و اولیا می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تقویت استعدادها و توانمندسازی دانش آموزان و کارآفرینی و درآمدزایی دانش آموزان و خانواده ها از اهداف حضور دانش آموزان در مسابقات فرهنگی-هنری است.

مرادی با بیان این که 73 کانون فرهنگی-تربیتی در استان فعال هستند، تصریح کرد: کانون های فرهنگی-تربیتی مجهز به وسایل و تجهیزات مورد نیاز نیستند و یا نیاز به تعمیرات اساسی دارند و متاسفانه با وجود همه دانش آموزان علاقه مند و هنرمند به نمایش و سینما، سالن سینمای دانش آموزی یا سالن مناسب تمرین نمایش نداریم، همچنین به استودیوی ضبط برنامه هم نیاز داریم.

وی حمایت مالی از برگزیدگان جشنواره های فرهنگی-هنری را ضروری دانست و گفت: ضرورت دارد با اجرای جشنواره های کشوری در زمینه پته دوزی، قلم زنی مس کرمان، قالی بافی و سوزن دوزی به احیای این هنرها و پیشگیری از فراموشی آنها کمک کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: برای حمایت از دانش آموزان تولیدکننده، بایستی نمایشگاهی دائمی به منظور ارائه تولیدات و محصولاتشان وجود داشته باشد و حمایت مالی و معنوی از این دانش آموزان فعال و خلاق هم باید در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما