شناسهٔ خبر: 50238960 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معرفی انواع مختلف عینک ورزشی

با اینکه در گذشته ورزشکاران به ندرت از عینک ورزشی استفاده می‌کردند، اما در حال حاضر و با توجه به افزایش آگاهی در میان مردم سراسر دنیا، عینک‌های ورزشی بسیار موردتوجه افراد مختلف و به ویژه ورزشکاران قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این گزارش به بررسی یکی از کاربردی‌ ترین انواع عینک می‌پردازیم. برای حفاظت از چشم حین ورزش کردن از عینک استفاده می‌شود. با اینکه در گذشته ورزشکاران به ندرت از عینک ورزشی استفاده می‌کردند، اما در حال حاضر و با توجه به افزایش آگاهی در میان مردم سراسر دنیا، عینک‌های ورزشی بسیار موردتوجه افراد مختلف و به ویژه ورزشکاران قرار گرفته است.

یک عینک ورزشی مناسب عینکی است که مشخصات زیر را داشته باشد:

  • در طول فعالیت ورزشی راحت و ایمن باشد.
  • چشم‌ها را در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) مصون نگه دارد.
  • چشم‌ها را از خطرات فیزیکی حفظ کند.
  • گستره بینایی و دید فرد را افزایش دهد.

در اکثر ورزش‌ها، بینایی تاثیر مستقیم روی عملکرد فرد دارد. بنابراین برای برتری در مسابقات، باید مطمئن شوید که بینایی در بالاترین راندمان ممکن قرار دارد. یک عینک‌ ورزشی مناسب می‌تواند جلوه نور را کاهش و کنتراست را افزایش دهد. بنابراین بینایی شما را بهتر و عکس‌العمل شما را سریع‌تر خواهد کرد. در ادامه پرکاربردترین عینک های ورزشی و مشخصات آنها را معرفی خواهیم کرد.

معرفی انواع مختلف عینک ورزشی

عینک دوچرخه سواری

الهام گرفتن از نیازهای دوچرخه‌سواران برای طراحی و تولید عینک اهمیت بالایی دارد. داشتن دید گسترده به اطراف از مهم‌ترین نیازها تلقی می‌شود. برای تحقق این امر می‌توان از فریم‌های نازک استفاده  کرد. می‌توان قسمت پایین لنز را بدون فریم در نظر گرفت تا دید دوچرخه‌سوار محدود نشود. پاک کردن عروق پیشانی از دیگر مشکلات یک دوچرخه‌سوار است. برای حل مشکل می‌توان در قسمت بالای فریم، مسدودکننده عرق قرار داد.

بهتر است لنزها از جنس پلی‌کربنات باشد و قابلیت تعویض با لنزهای طبی را داشته باشد. پل بینی دوگانه، طراحی خاص بازوهای عینک، سبک وزنی، با دوام بودن، قابلیت انعطاف بالا از دیگر ویژگی‌های مناسب برای عینک دوچرخه‌سواری است.

عینک موتور سواری

هنگام سواری موتورسیکلت، عینک موتورسواری به محافظت از چشمان شما کمک می کند. دید خوب نقش بسزایی در موتور سواری ایمن دارد. رانندگی زیر آفتاب باشد ،یا هنگام وزش باد داشتن چیزی که مانع دید شما شود می تواند خطرناک باشد. برخی از افراد به شیک بودن عینک موتورسواری اهمیت می دهند و آن ها را نسبت به گاگل ها ترجیح می دهند. خوشبختانه، عینک های موتورسواری دید واضحی به شما ارائه می کنند.

عینک برای والیبال ساحلی

در نظر داشته باشید که بازی والیبال در زیر نور آفتاب و در یک ساحل شنی کار دشواری است. ولی می‌توان با مسدودسازی نور آفتاب به کمک عینک آفتابی مناسب، از سختی‌های بازی کم کرد.

عینک مخصوص شنا

یکی از مهمترین و پرکاربردترین لوازم شنا عینک شنا است و وجود عینک مناسب برای افراد حرفه ای و شناگران آماتور می تواند کمک خوبی در حفظ سلامت چشم و شنای مناسب باشد. برای جلوگیری از این التهاب و داشتن دید مناسب هنگام شنا در استخر ، پیشنهاد می کنیم علاوه بر داشتن دید خوب در آب و لذت بردن از شنا، از عینک شنا برای جلوگیری از التهاب چشم از عینک شنا استفاده کنید.

عینک مخصوص شنا

جنس لنزهای عینک شنا که باعث دید بهتر در زیرآب می شوند معمولا از دو جنس:

  • پلی کربنات (لنزهای پلاستیکی) که رایج ترین نوع لنز در عینک های شنا می باشند. این لنزها سبک بوده و بر اساس شرکت سازنده میزان مرغوبیت آن مشخص می شود.
  •  کریستال نشکن که به علت تکنولوژی خاص در تولید آن ها بسیار گرانتر بوده و فقط توسط برندهای معتبر ارائه می شوند. این لنزها مقاومت بالا حتی در آب های خروشان داشته و شفافیت و درخشندگی فوق العاده ای دارند.

عینک‌ اسکی

ورزش‌های زمستانی مانند اسکی روی یخ  همانند سایر ورزش‌ها گستره دید وسیعی می‌طلبد. بنابراین نیاز به یک طراحی فشرده و بدون فریم است. بزرگ بودن فریم‌ها برای این ورزش یک مزیت تلقی می‌شود زیرا چشم‌ها را در برابر نور خورشید محافظت می‌کند، انعکاس نور تابیده شده به برف را کاهش دهند و به عنوان محافظی در برابر سرمای یخ‌بندان پیست و آسیب‌های احتمالی عمل می‌کند.

عینک کوهنوردی و برف

کوهنوردی ورزش متفاوتی است، گاهی آن‌قدر ساده به نظر می‌آید که تفریح محسوب می‌شود. ولی در واقع به حدی دشوار است که شاید جانتان بیشتر از هر ورزش دیگری در خطر باشد. به همین دلیل است که تمام تجهیزات کوهنوردی برای امنیت بیشتر شما طراحی و تولید می‌شود.

مثلاً لایه بندی لباس کوهنوردی که یکی از مهم‌ترین اصل‌های کوهنوردی می‌باشد به دلیل حفظ آسایش و امنیت شما در هوای کوهستان تعبیه شده است. یا کفش کوهنوردی برای محافظت از پاهایتان تولید می‌‍شود ولی بسیاری از کوهنوردان آن‌طور که شایسته است به محافظت چشمانشان توجه نمی‌کنند و حتی بعضی عینک کوهنوردی را ضروری نمی‌دانند.

عینک کوهنوردی و برف

عینک یکی از مهم‌تربن تجهیزات شخصی در برنامه‌های کوهنوردی و فعالیت‌های مرتبط با آن محسوب می‌شود. خصوصاً در فصل زمستان که اهمیت آن حتی بیشتر از روز‌های آفتابی خواهد شد. لطفاً این مسأله را جدی بگیرید و فراموش نکنید هرچه باشد شما همین دو چشم را دارید که سرمایه‌ای گران‌بها می‌باشند و باید تا آخر عمر از وجودشان بهره‌مند شوید. شما در هر صورت نیاز مبرم خود به عینک کوهنوردی را احساس می‌کنید. چه در تابستان که نور آزار‌دهنده خورشید همراهتان می‌شود و چه در زمستان که به دلیل آب‌و‌هوای نامناسب دیدتان به شدت کاهش پیدا می‌کند.

خرید عینک ورزشی از فروشگاه‌های معتبر

در این گزارش با اهمیت استفاده از عینک برای ورزش‌های مختلف آشنا شدیم. توجه داشته باشید که هنگام خرید عینک نیز باید به نکاتی توجه کنید تا محصول خریداری شده تقلبی نباشد. یکی از بهترین راه‌کارها برای خرید عینک ورزشی اصل و اورجینال مراجعه به مراکز معتبر عینک‌های برند با سابقه کار طولانی مانند فروشگاه عینک پاسارگاد است. اطلاعات بیشتر در رابطه با این فروشگاه و نحوه خرید حضوری و اینترنتی را می‌توانید در وبسایت این مجموعه pasargadoptic.ir مطالعه کنید.

انتهای پیام/


برچسب‌ها:

نظر شما