شناسهٔ خبر: 50237566 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مرکل:

مهاجرت غیرقانونی همچنان از مشکلات بزرگ پیش روی اتحادیه اروپا است

صدراعظم آلمان طی سخنانی، مساله مهاجرت غیرقانونی پناهجویان به اتحادیه اروپا را از جمله بزرگترین معضل پیش روی کشورهای عضو این اتحادیه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان طی سخنانی، مساله مهاجرت غیرقانونی پناهجویان به اتحادیه اروپا را از جمله بزرگترین معضل پیش روی کشورهای عضو این اتحادیه دانست.

بر اساس این گزارش، مرکل که واپسین روزهای حضور خود در رأس هرم قدرت آلمان را پشت سر می‌گذارد، تاکید کرد که اتحادیه اروپا کارهای پیش روی زیادی برای حل معضل مهاجرت دارد، اما با این حال، میزان مشکل به اندازه سال ۲۰۱۵ که اروپا مجبور به میزبانی بیش از یک میلیون پناهجو شد، نیست.

لازم به ذکر است، در موضع گیری مشابه، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان نیز امروز طی سخنانی جداگانه به مساله مهاجرت‌های غیرقانونی به اتحادیه اروپا پرداخته و اعلام کرد که «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس از مسئله مهاجران غیرقانونی برای فشار آوردن به اتحادیه اروپا استفاده می‌کند.

ماس در این باره گفت: لوکاشنکو سردسته شبکه دولتی جابجایی مهاجران غیرقانونی است.

وی ادامه داد که لوکاشنکو از مهاجران و پناهجویان به عنوان ابزاری برای فشار به کشورهای اروپایی استفاده می‌کند. ماس همچنین مقامات «مینسک» را به سرکوبی مخالفان و نقض حقوق بشر متهم و شرایط سیاسی در بلاروس را دراماتیک توصیف کرد.

وی اظهارات فوق را در بدو ورودش به «لوکزامبورگ» برای شرکت در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا مطرح کرده است.

نظر شما