شناسهٔ خبر: 50236498 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

خضریان نوشت:

موضوع محرمانگی ‎اموال مسئولان ارتباطی به ‎مجلس یازدهم ندارد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در توئیتی مطرح کرد؛ براساس طرحی در ‎کمیسیون قضایی، قرار است رسیدگی به اموال صرفا به خوداظهاری مقامات محدود نشده و از مسیرهای متعدد دیگری این اطلاعات اخذ شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در  توئیتی نوشت:

در برنامه تلویزیونی ‎سلام صبح بخیر شبکه سه پیرامون طرح شایعاتی مبنی بر تصویب قانونی در ‎مجلس برای محرمانه ماندن ‎اموال مسئولان به سابقه این موضوع در مصوبه مجلس هشتم جهت تسری اصل ۱۴۲ قانون اساسی برای رسیدگی به اموال برخی از مسئولان حاکمیتی به عموم مسئولان اشاره کردم.

مصوبه‌ای که به دلیل مغایرت با قانون اساسی در ‎ شورای نگهبان رد شد و پس از رفت و برگشت میان مجلس و شورا و به دلیل اصرار مجلس، این مصوبه برای تعیین تکلیف به ‎مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد و پس از ۳سال مسکوت ماندن آن، با اصلاحاتی همچون افزودن قید محرمانگی در سال ۹۴ به تایید رسید.

اکنون نیز براساس طرحی که در ‎کمیسیون قضایی در حال بررسی است، قرار است رسیدگی به اموال صرفا به خوداظهاری مقامات محدود نشده و از مسیرهای متعدد دیگری این اطلاعات اخذ شود. لذا موضوع محرمانگی اموال مسئولان طبق مصوبه مجمع تشخیص برای ۶ سال پیش است و ارتباطی به ‎مجلس یازدهم ندارد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در  توئیتی نوشت: به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در  توئیتی نوشت: به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در  توئیتی نوشت:

نظر شما