شناسهٔ خبر: 50236293 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کردستان:

وحدت و همدلی بین شیعه و سنی بزرگترین اصل در مقابله با دشمنان است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: وحدت، همدلی و همراهی بین شیعه و سنی بزرگترین اصل در مقابله با دشمنان اسلام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در دیدار با علما و روحانیون اهل سنت کردستان که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای سطح علمی علما و طلاب بهترین راهکار برای پاسخگویی به شبهاتی که دشمنان اسلام در بستر وهابیون و سلفیون ایجاد می‌کنند است و باید این مهم مورد توجه روحانیون باشد.

 

وی با اشاره به اینکه کردستان باید به قطب شافعیون تبدیل شود، بیان کرد: با ایجاد ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی که ایجاد شده این مهم نیز در حال تحقق است.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان وحدت همدلی و همراهی بین شیعه و سنی را بزرگترین اصل در مقابله با دشمنان دانست و گفت: از روحانیون انتظار می‌رود اگر مشکل و چالشی در هر حوزه‌ای وجود دارد با نشست‌های همفکری زمینه رفع آن را فراهم کنند.

 

انسان‌دوستی اصلی مهم در جامعه اسلامی است

 

وی محبت و انسان‌ دوستی را به عنوان اصل بسیار مهمی در هر جامعه اسلامی نام برد و گفت: در طول تاریخ اسلام می‌بینیم چه میزان از بزرگان دین به دست دشمنان اسلام مورد ترور قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به ترور خیلی از علمای دینی مانند شهید صدوقی، شهید مدنی و خیلی از ائمه جمعه توسط منافقین در اوایل انقلاب گفت: این کار یک حرکت ضد انسانی است، موضوعی که به شدت در دین اسلام محکوم شده است.

 

وی محبت کردن را روش و مسلک اهل بیت و ائمه اطهار دانست و عنوان کرد: از امام رضا(ع) روایت است که فرمودند کسی عقلش کامل است که هر کس را می‌بیند از خود بهتر بداند.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان شکرگزاری را اصل بسیار مهمی دانست و افزود: ما در زمانی هستیم که باید قدردان باشیم، مشکلاتی در حوزه اقتصادی به واسطه برخی نا تدبیری‌ها و فشارهای بیرونی داریم ولی امروز مملکت ما همه در صدد اعتلای دین هستند.

 

وی افزود: مشکلات اقتصادی وجود دارد تلاش برای حل این مشکلات به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است، نظام اسلامی ما دنبال بالا بودن پرچم دین است، همه باید برای تحقق این مهم تلاش است.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه باید شکرگزار داشته‌ها باشیم و برای رفع مشکلات موجود هم تلاش کنیم، گفت: گذشت و ایثار از دیگر مولفه‌های بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/713

نظر شما