شناسهٔ خبر: 50235681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

رسیدن به وحدت با تمسک به قوانین عقل و فطرت محقق می‌شود

بیرجند-نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه وصول به وحدت با تمسک به قوانین عقل و فطرت محقق می‌شود، گفت: عدالت و انصاف از جمله قوانینی است که با پیروی آن می توان به وحدت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر دوشنبه در دیدار با تعدادی از علمای اهل سنت و شیعه که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، اظهار کرد: اینکه برای وحدت سخن از هفته می‌زنیم تنها یک حرکت سمبولیک و نمادین است و گرنه همیشه باید وحدت داشته باشیم.

وی بیان‌کرد: اتفاقات در ۱۰۰ سال گذشته مسلمانان را پراکنده کرده است و باید به اصل خود برگردیم.

عبادی با اشاره به سوء استفاده دشمن از جهالت افراد تفرقه‌انداز، گفت: البته برخی از تفرقه افکنی‌ها نه از سر جهالت بلکه از روی عمد است که باید این ایادی شناسایی شوند و مصائب ناشی از تفرقه از جهان اسلام رخت بر بندد.

وی با تأکید بر اینکه وصول به وحدت با التزام به قانون و از جمله قانون فطرت و وحی محقق می‌شود، اظهار کرد: عدالت و انصاف و مؤلفه‌های عقلی از جمله قوانین فطری است که با تمسک به آن می‌توان وحدت و یکدلی را در جامعه به وجود آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: پیامبر اسلام (ص) در حالت بیماری در لحظات آخر به مسجد می‌آید و می‌گوید مردم من رفتنی هستم اگر کسی حقی بر گردن من دارد بگوید تا حق او را بدهم که این نشان اوج حقوق بشر در دین ما است.

عبادی افزود: با این سیره حضرت رسول (ص)، چطور می‌شود که یک عده مسلمان از خدا بی خبر ابزار دست دشمن می‌شوند و مسلمان‌ها را به بهانه‌های مختلف در حد گسترده می‌کشد و بقیه افراد نیز از دور نگاه کنند.

وی با اشاره به اینکه مستکبرین عالم تنها زبان قدرت را متوجه می‌شوند، اظهارکرد: خودشان اعتراف کردند که گروه‌هایی چون داعش را خودشان تشکیل داده‌اند و ابوبکر بغدادی نیز در واقع یک صهیونیست آموزش دیده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: توطئه دشمنان دیگر مسئله‌ای مانند این موارد نیست که بگوییم دست و صورت را چطور باید شست چرا که ۱۴۰۰ سال مسلمانان منتظرند که ببینند دست و صورت را چطور باید شست تا احیاناً بدعت نشود، اما در این مسئله که جای شبه نیست.

عبادی یادآور شد: امروز می‌بینیم خود مردم غرب از سیاست‌های کشورهای خود بیزارند، و به زبان خود به دنبال عدالت هستند که همان حرف اسلام است.

نظر شما