سعید رسولی در مراسم تکریم خود و معارفه مدیرعامل جدید شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، با تشکر از آقایان اسلامی و قاسمی وزرای سابق و جدید راه و شهرسازی گفت:
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بهرهوری اولویت اول ما بود. همچنین در بخش جذب نیرو و اسکان مشکلات مزمن داشتیم. هرگاه سانحهای بروز میکرد، دستگاههای نظارتی یکی از موارد را نارضایتی کارکنان و دریافتی آنها عنوان میکردند که تلاش کردیم این مسئله حل و حقوقها متناسب شود.
با سازمان اداری و استخدامی جلسه گذاشتیم. سال گذشته ۴۱۷۰ نفر از کارکنان ما هم مشمول بیمه تکمیلی شدند و هم دریافتیهایشان افزایش یافت. علاوه بر این، سال گذشته پیشنهاد افزایش تعداد نیروهای نگهداری خط و حذف شرکت تراورس از شرکتهای واگذاری را ارائه دادیم اما مخالفت شد درحالیکه برخی مشاغل ما حاکمیتی است ولی آنها را واگذار کردند که مشکلاتی ایجاد شد.
بیشتر بخوانید:
پیگیری فعال سازی کریدورهای ترانزیتی ریلی
در کریدورهای ترانزیتی ریلی موفق عمل نکردیم
مدیرعامل سابق راهآهن ادامه داد: در دو سال گذشته ۲۱۰۰ دستگاه ناوگان ریلی در داخل، تولید و در سال ۹۹ رکورد حمل ریلی بار زده شد.
وی خاطرنشان کرد: کاهش شدید درآمدهای ریلی را داشتیم اما در سال گذشته توانستیم علیرغم شیوع کرونا، حمل و نقل ریلی مسافری را پیش ببریم و بدون آنکه مشکلی پیش بیاید، از سوی مجامع داخلی و بینالمللی مورد تشویق قرار گرفتیم.
رسولی در مورد ترانزیت گفت: عضو شورای CIS هستیم درحالیکه ۶۰ درصد واگنهای ما روسی و اوکراینی است. همچنین سرتیفیکیت نداشتیم که حل شد و ناوگان ما در حال انتقال به آسیای میانه است.
به گفته رسولی، یک ماه و نیم قبل اولین قطار کریدور شمال جنوب از اروپا به بندر شهید رجایی منتقل شد.
مدیرعامل سابق راهآهن یادآور شد: طبق قانون برنامه ششم باید یک درصد از درآمد نفت به حمل و نقل ریلی داده میشد. بعد میگویند باید ۳۰ درصد بار و ۲۰ درصد مسافر به ریل برود ولی وقتی بند قبل از آن اجرایی نشده، چگونه میتوانیم بند بعدی را اجرایی کنیم؟
وی تأکید کرد: در دولت اصلاحطلب، مجلس اصولگرا بیشترین کمک را به حمل ریلی کرد.
نظر شما