شناسهٔ خبر: 50232673 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فهما:

شبکه سازی کانون ها با فهما فراهم شد

طاهریان فعالیت و خدمت به ساحت مسجد و بچه‌های مسجدی افتخار دانست وگفت: رویداد ملی فهما زمینه شبکه سازی کانون ها را فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ «مرتضي طاهريان» در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان سمنان با بيان اينکه ستاد کانون هاي مساجد از سال ۱۳۷۱ بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي فعاليت خود را آغاز کرده است، بيان کرد:نگاه مقام معظم رهبري در آن زمان توجه به تهاجم و شبيخون فرهنگي دشمن بوده است و يکي از پيشنهادات در زمينه توجه به مساجد راه اندازي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بوده است تا مقابله اصولي با تهاجم فرهنگي داشته باشد.

 

معاون ساماندهي و شبکه سازي ستاد هماهنگي کانون هاي فهما  افزود: البته بسيج نيز از ابتداي انقلاب فعاليت داشته است اما وجود کانون هاي مساجد به منظور فعاليت اختصاصي درحوزه فرهنگ  و هنر بوده است.

 

وي با بيان اينکه بيانات مقام معظم رهبري در زمينه کانون هاي مساجد در سفر به خراسان شمالي در سال ۹۱ يک بارقه اميدي به کانون هاي مساجد داد،تصريح کرد: بچه هاي مسجد سربازان ولايت فقيه هستند و با تمام وجود براي خدمت به نظام جمهوري اسلامي تلاش مي کنند.

 

طاهريان در ادامه با اشاره به اينکه در سال هاي اخير رويداد ملي فهما در کانون ها در حال برگزاري است، اظهارداشت: هدف از اين رويداد معرفي ظرفيت هاي مساجد سطح کشور مي باشد که فعاليت ها در حوزه هاي فرهنگ، هنر و فضاي مجازي در قالب ۱۲ رواق و۳ شبستان صورت مي پذيرد.

 

معاون  ساماندهي و شبکه سازی کانون ها ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور با بیان اینکه در سامانه بچه هاي مسجد اطلاعات کانون ها به طور منظم ثبت شده است  اظهارامیدواری کرد:در سال جاري ظرفيت ها بهتر شناسايي شود.

 

وي با بيان اينکه طبق مصوبه شوراي انقلاب فرهنگي نمايندگان ولي فقيه رئیس هييت نظارت بر کانون هاي فرهنگ هنري مساجد هستند ،اظهارامیدواری کرد: در استان سمنان شاهد رونق بيشتر جلسات هيئت نظارت باشيم تا توسعه بيشتر کانون هاي مساجد را نتيجه داشته باشد.

 

طاهريان گفت: مجموعه کانون هاي مساجد برکات داشته است و طرح تلاوت نور، تفاسير روزانه و همراه و ...  از برکات و افتخارات کانون هاي مساجد بوده است.

 

معاون ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور با بيان اينکه شبکه سازي کانون ها را اقدام ارزشمند در سالهاي اخير در حوزه کانون هاي مسلح دانست و افزود:  در رويداد ملي فهما  توانمندي هاي مختلف بچه هاي مسجد شناسايي شد و يک شبکه رابطين نيز در کشور راه اندازي شده است که نقش ارتباطي با ساير کانون ها است.

 

وی گفت:سامانه بچه هاي مسجد قبل از شيوع کرونا فعال شده بوده است و ارتباط بچه هاي مسجد از قبل در فضاي مجازي فراهم شده بوده است.

پایان پیام/276

نظر شما