شناسهٔ خبر: 50232531 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امضای سند همکاری ۲۰ ساله ایران و ونزوئلا؛ بزودی

وزیر امور خارجه گفت: سند همکاری ۲۰ ساله میان ایران و ونزوئلا بزودی با سفر نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به تهران امضا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای حسین امیرعبداللهیان در ادامه نشست خبری مشترک با همتای ونزویلایی خود در تهران افزود: نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در ماه‌های آینده به ایران سفر می‌کند و در آن سفر سند همکاری ۲۰ ساله امضا خواهد شد. همه این‌ها تأییدی بر این است که روابط دو کشور مسیر رو به رشدی را طی می‌کند.
امیرعبدالهیان ادامه داد: ما در تمامی زمینه‌های فنی، اقتصادی، تجاری و علم و فناوری در حوزه معدن و همکاری در حوزه انرژی در سال‌های اخیر توافقات خوبی بین دو کشور داشتیم و بخش‌های مهمی در حال اجراست. جمهوری اسلامی ایران از مردم ونزوئلا و رئیس جمهور مادورو و همه نهاد‌های قانونی در این کشور حمایت می‌کند.
وزیر خارجه کشورمان گفت: در مسیر همکاری‌های دوجانبه در مرحله‌ای هستیم که کالا‌های ایرانی در شهر‌های مختلف ونزوئلا در دسترس مردم قرار دارد و این فرصت خوبی برای تجار و بازرگانان ایرانی است، که در مسیر همکاری‌های بازرگانی بین دو کشور از این فرصت نیز استفاده لازم باید به عمل آید.
امیر عبداللهیان افزود: زمینه‌های مشترک برای سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است که به تدریج جزییات آن اطلاع رسانی خواهد شد. مایلم از بخش خصوصی در ایران دعوت کنم و تأکید می‌کنم که ونزوئلا فرصت جدیدی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه است و بخش خصوصی ما در همه حوزه‌ها می‌توانند وارد همکاری با ونزوئلا شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما