شناسهٔ خبر: 50229391 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر خارجه ونزوئلا: مذاکرات خوبی بین دو کشور صورت گرفت/ از مواضع ایران در قبال کاراکاس متشکریم

اکرم احقاقی

وزیر خارجه ونزوئلا اعلام کرد: کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا تا قبل از پایان سال جاری میلادی در تهران برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، فلیکس پلاسنسیا گونسالس، وزیر خارجه ونزوئلا ظهر دوشنبه بعد از انجام دور اول گفت وگوهای ایران و ونزوئلا در یک نشست مطبوعاتی مشترک با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ایران و ونزوئلا گردهم می آییم که برنامه راه همکاری های درازمدت دو کشور را ترسیم و تدوین کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه امروز با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران نیز دیدار و گفت وگو داشته، تاکید گرد که گفت و گوهای خوبی بین دو کشور صورت گرفته است.

وزیر خارجه ونزوئلا در ادامه صحبت هایش به اظهارات وزیر خارجه کشورمان در محکومیت اقدام آمریکا بر ربایش دیپلمات ونزوئلایی اشاره کرد و گفت: از صحبت های آقای امیرعبدالهیان در نقض حاکمیت ملی ونزوئلا در این ارتباط تشکر می کنم. اقدام آمریکا در این ارتباط بر خلاف حقوق بین الملل است و این اقدام امری محکوم است.

فلیکس پلاسنسیا گونسالس همچنین با اشاره به علاقه مقامات ونزوئلا از جمله رئیس جمهور این کشور برای گسترش روابط با تهران گفت: اولین سفر دو جانبه من به خارج از کشور تهران بوده و این نشان دهنده عزم ما برای گسترش روابط با تهران است.

این دیپلمات عالی رتبه ونزوئلایی با اشاره به برگزاری مراسم شصتمین سالگرد جنبش عدم تعهد در صربستان و نقش ونزوئلا در جنبش عدم تعهد، گفت: ما به عنوان یک کشور عضو جنبش عدم تعهد هرگونه دخالت خارجی در امور دیگر کشورها از جمله کشورهای عضو این جنبش را محکوم می کنیم و نمی پذیریم.

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: من در این سفر مراتب آرزوی مادورو رئیس جمهور ونزوئلا برای سلامتی مردم ایران را به مقامات تهران رساندم و بار دیگر از مهمان نوازی همتای ایرانی خودم تشکر و قدردانی می کنم.

این مقام ونزئلایی گفت: ما به دنبال ایجاد آینده‌ای بر اساس احترام به حقوق بین الملل، احترام به حقوق یکدیگر و چندجانبه گرایی هستیم و با یکجانبه گرایی مخالف هستیم.

انتهای پیام

نظر شما