شناسهٔ خبر: 50229278 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت:

دانشگاه‌ها با منابع صنایع شارژ می‌شوند اما کارمند پروری می‌کنند!

قبادیان گفت: دانشگاه‌ها با منابع دولتی و بسیاری از صنایعمان هم از سوی دولت شارژ می‌شوند و متاسفانه نسل کارمندپروری خروجی این دو بوده در حالی که باید نسل کارآفرین‌پرور تربیت می‌کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت بیان کرد: طبق گزارش‌های اخیر در دانشگاه‌ها ۵۰۰ هزار صندلی خالی داریم و مردم از دانشگاه‌ها نا امید شدند این یعنی خطر تعطیلی در کمین دانشگاه‌هاست چرا که دانشگاه‌ها با منابع دولتی و بسیاری از صنایعمان هم از سوی دولت شارژ می‌شوند و متاسفانه نسل کارمندپروری خروجی این دو بوده در حالی که باید نسل کارآفرین‌پرور تربیت می‌کردیم.

او اظهار کرد: ۱۷ هدف برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان و نوآوری در نظر گرفته شده و پیوند صنعت و نوآوری در هزاره سوم جدی گرفته شده است. زمانی کمیت در دانشگاه مهم بود، اما در هزاره سوم قرار است به کیفیت بپردازیم. در دانشگاه‌های دنیا امروز نسل ۴ به سمت نسل ۵ در حال حرکت است. در محیط‌های دانشگاهی جهان از نسل یک کارمند پروری به مساله‌محوری رسیده‌اند. می‌بینیم که دو هزار سال گذشت و ما محیط زیست را آلوده کردیم، حال قرار است به دنبال توسعه پایدار باشیم.

قبادیان گفت: باید در اکوسیستم نوآوری به دنبال تولید باکیفیت و اقتصادی باشیم. باید از تجربه نسل‌های مختلف انقلاب صنعتی درس بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما