شناسهٔ خبر: 5022326 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

تهاجم شدید سعودی‌ها به صعده و صنعا در تلافی حمله موشکی به نجران

صاحب‌خبر -

جنگنده‌ها و واحدهای توپخانه‌ای متجاوزان سعودی استانهای صعده و صنعا در یمن را به شدت مورد تهاجم قرار دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، جت‌های سعودی بامداد شنبه (19 اردیبهشت) بیش از 16 حمله به منطقه مران در صعده در شمال یمن انجام دادند؛ حملاتی که به موجب آن شش منزل مسکونی ویران شد.

در جریان این حملات به استان صعده، تاکنون بیش از 80 موشک وخمپاره به منطقه الحصامه والمنزاله والکمب و27 موشک به منطقه رازح شلیک شده است.

در همین حال، تعدادی از فعالان شبکه‌های اجتماعی عنوان کردند این بمباران‌ها حمله نیست بلکه همچون زلزله‌ای در شهر صعده است.

هواپیماهای عربستان یک بازار در منطقه المجازین در استان صعده را نیز بمباران کردند. بنا به گزارش رسانه های خبری دهها تن در پی حملات هوایی به صعده کشته و یا زخمی شده اند.

ریاض در پی تلافی حملات خمپاره‌ای هفته گذشته به نجران واقع در جنوب غرب عربستان اعلام کرد شهر صعده هدف حمله نظامی قرار خواهد گرفت.

احمد العسیری، سخنگوی عملیات یمن جمعه خاطر نشان کرد: «شهر صعده یک هدف نظامی است و به مدت 24 ساعت به طور مستمر بمباران خواهد شد.»

محمد البخیتی، نماینده مجلس سیاسی جنبش انصارالله نیز گفت: «عربستان یک قتل عام دسته جمعی را به صورت علنی در صعده انجام می‌دهد.»

البخیتی افزود: «جنگنده‌های عربستان به همراه موشک‌ها و خمپاره‌های سعودی‌ها تمام مناطق و روستاها را بمباران می‌کنند.»

سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه‌ای بمباران بدون هدف و شدید شهر صعده را محکوم کرد.

تصویری از حمله اخیر هواپیماهای عربستانی به فرودگاه صنعا (عکس از AFP)

بمباران فرودگاه صنعا

جتهای سعودی همچنین بار دیگر فرودگاه بین المللی صنعا، پایتخت یمن را هدف موشکهای خود قرار دادند.

شاهدان عینی می گویند جنگنده های سعودی یکی از باند های فرودگاه را با دو موشک منهدم کردند. این حمله در حالی انجام شد که مسئولان فرودگاه صنعا آنرا برای دریافت کمکهای انسان دوستانه آماده می کردند.

استان لحج در جنوب غرب یمن نیز هدف 6 حمله هوایی قرار گرفت. در همین راستا روز شنبه پایگاه هوایی العند واقع در شمال شهر عدن در جنوب یمن مجددا توسط جنگنده های عربستانی بمباران شد.

تصویر آرشیوی از جت‌های سعودی

همچنین در پی حملات تازه جنگنده های سعودی به منطقه السده در استان اب در جنوب یمن 20 تن زخمی شدند.

جت‌های عربستان شب گذشته محل تجمع خودروها در منطقه الیتمه در استان جوف را بمباران کردند. در پی این حمله تعدادی از افراد غیر نظامی کشته وزخمی شدند.

سایت مندب پرس به نقل از منابع آگاه نوشت روستای سده در استان إب نیز هدف 4 حمله هوایی قرار گرفت.

این درحالی است که ارتش یمن تعدادی از تجهیزات نظامی وخودروهای زرهی در شهر عریش در استان عدن را از چنگ گروه القاعده خارج کرد.

طبق این گزارش نیروهای ارتش یمن وانصارالله پس از درگیری‌های شدید با عناصر تروریستی القاعده توانستند تعدادی از آنان را به هلاکت برسانند.

ا س ن/م ع/د ب

نظر شما