شناسهٔ خبر: 50218811 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

ضـرب و شتم شدید یک شــهروند ایـــرانی توسط کارمندان اداره مهاجرت جمهوری آذربایجان در باکــــو

ضـرب و شتم شدید یک شــهروند ایـــرانی توسط کارمندان اداره مهاجرت جمهوری آذربایجان در باکــــو

صاحب‌خبر -

خبرگزاری آران/سرویس آذربایجان

"سید رضا تقوی" شدیدا جراحت برمی دارد و کارمندان اداره مهاجرت مجبور می شوند وی را به اورژانس روستای " خیرمان دالی " شهر بیله سوار برسانند.

به گزارش آران نیوز،پرتال خبری «ویرتووال آذ .ارگ» جمهوری آذربایجان در مورخ 20/12/92 نوشت: اداره مهاجرت جمهوری آذربایجان به منظور تسهیل در امور مهاجرین و جذب سرمایه گذاران خارجی  و جلوگیری از ورود غیرقانونی افراد به این کشور تشکیل یافته است، اما علیرغم آن این اداره به مرکز فساد اداری و رشوه خواری تبدیل شده که موجبات نارضایتی شهروندان خارجی و مهاجرین به این کشور را فراهم آورده است. دو سال پیش که " فریدون نبی یف" به ریاست این اداره منصوب شد انتظار می رفت که تغییرات گسترده ای در ساختار این نهاد دولتی به وجود آید، ولی مدیریت جدید، کارمندان با تجربه این اداره را اخراج و دست نشاندگان خود را به پست های این نهاد دولتی تعیین کرد. یکی از گماشتگان " فریدون نبی یف" که مسئول اداره نظارت این نهاد دولتی بوده و از نزدیکان وی می باشد شخصی به نام " روشن صفر اف "است.

وی با بسیاری از مهاجرینی که برای گرفتن اجازه اقامت به این اداره مراجعه می کنند در خارج از اداره و در مکان های غیر رسمی جهت کارچاق کنی و گرفتن رشوه دیدارهای غیررسمی انجام داده و با گرفتن رشوه های کلان به آنها می گوید که من از طرف ریاست اداره مسئول این امر هستم.

این سایت به نقل از خبرگزاری "قفقاز خبر .آذ" نوشت: بنده در 7 مارس 2014 شاهد عینی رفتار غیر قانونی کارکنان اداره مهاجرت بوده ام که مستقیما به دستور روشن صفر اف انجام یافته است . بنا به گزارش وی، دو نفر از کارکنان اداره مهاجرت، برای اخراج سید رضا تقوی - شهروند ایرانی که در باکو به کار مکانیکی خودرو مشغول بود – از گمرک بیله سوار وی را طوری آزار و اذیت کردند که وی مجبور می شود خودش را به قصد خودکشی از ماشین به بیرون پرتاب کند. در نتیجه "سید رضا تقوی " شدیدا جراحت برمی دارد و کارمندان اداره مهاجرت مجبور می شوند وی را به اورژانس روستای " خیرمان دالی " شهر بیله سوار برسانند. به دنبال آن دادستان شهر،کلانتری و کارکنان اداره مهاجرت شعبه بیله سوار در اورژانس حضور پیدا می کنند و به دلیل حاد بودن وضعیت ایشان، وی را به بیمارستان "نقی یف " باکو- (سماشکا)- انتقال می دهند و بعد از یک روز بستری شدن، وی را بالاجبار و به دور از رفتار انسانی از بیمارستان خارج می سازند و دوباره از گمرک "بیله سوار" به جمهوری اسلامی ایران انتقال می دهند./خ

پایان پیام.

 

نظر شما