شناسهٔ خبر: 50215145 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

فرآیند رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران علنی است

رئیس مجلس گفت: جریانات خاصی در داخل و خارج ادعا کردند که مجلس می‌خواهد پشت در‌های بسته قانون گذاری کند، مگر می‌شود قانون اساسی را پشت در‌های بسته اجرا کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین نشست کمیسیون ویژه طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» با بیان اینکه امروز زندگی واقعی مردم در همه ابعاد، وارد فضای مجازی شده است، گفت: ما به عنوان نمایندگان مردم باید این بستر را برای زندگی بهتر، آماده سازی کنیم.

وی افزود: اولویت کار در شرایط کرونایی با فضای مجازی است به همین دلیل دقت ما در قانونگذاری در این حوزه بسیار مهم و حیاتی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز جوانان و نوجوانان ما با هر سلیقه و گرایش، از آن جوانی که در فضای مجازی موسیقی کره‌ای را دنبال می‌کند تا آن جوان و نوجوانی که در همین فضا آموزش قرآن و برنامه‌های دینی و مذهبی را پیگیری می‌کند، همه و همه با فضای مجازی سر و کار دارند، اظهار کرد: به همین دلیل باید در حوزه قانونگذاری به این مسائل توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: قانون اساسی ظرفیت بسیار خوبی در اصل ۸۵ قانون اساسی پیش‌بینی کرده است. برای مسائل مهم و حیاتی که نیاز به کار کارشناسی بیشتر دارد، قانون اساسی ظرفیتی را پیش‌بینی کرده تا از این طریق با کار کارشناسی و مطالعات بسیار طرحی بررسی و تصویب شود. متأسفانه جریان‌های تخریبی در این میان به راه افتاد که مجلس قصد دارد پشت درهای بسته قانونگذاری کند؛ مگر می‌شود پشت درهای بسته یک از اصول قانون اساسی را اجرایی کرد.

قالیباف افزود: در قانون اساسی جلسات غیرعلنی برای مجلس پیش‌بینی شده اما به دلیل این جوسازی‌ها باید بیان کنم که امروز شاهد حضور بخش‌های مختلف کارشناسی مجلس از حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، صنعتی و آموزشی در این کمیسیون هستیم که هر یک متخصصان حوزه‌های خود بوده و من مطمئنم که این طرح با دقت و توجه شکل خواهد گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به علنی بودن روند بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی ادامه داد: جمعی که در این کمیسیون قرار گرفته‌اند متخصصان این حوزه هستند. همه ذی‌نفعان این موضوع به کمیسیون دعوت شوند و همه حرف‌های آنها را بشنوند.

قالیباف تأکید کرد: این کمیسیون دنبال این است که در واقع قانونگذاری کند و خلاء قانونگذاری را در اینجا پر کند.

وی گفت: اطلاع‌رسانی و اخبار این کمیسیون مشترک از مجموعه خبرگزاری خانه ملت و سایر رسانه‌ها به صورت علنی منعکس می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_433783" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/828416/433783?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما