شناسهٔ خبر: 50212407 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در تابستان ۱۴۰۰:

۳ میلیون و ۲۸۰ هزار مشترک تهرانی مشمول طرح بخشودگی گازبها شدند

مدیر عامل شرکت گاز استان تهران از صدور بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار قبض با گازبهای رایگان در تابستان ۱۴۰۰ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران درباره جزئیات طرح بخشودگی گازبها در تابستان ۱۴۰۰ گفت: این طرح در راستای حمایت از حقوق مشترکان خانگی (مسکونی) کم مصرف است و می‌تواند عامل مهمی برای تشویق مصرف‌کنندگان گاز طبیعی برای مصرف بهینه باشد.

او درباره مشمولان این طرح از زمان تصویب آن گفت: به طور کلی از زمان اجرای این طرح، یعنی زمستان ۱۳۹۹ تا شهریور امسال، در مجموع حدود ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار مشترک مشمول طرح بخشودگی شده اند و حدود ۶۰۰ میلیارد ریال مبلغ کل بخشودگی بوده است.

او در رابطه با اصلاح الگوی مصرف مشترکان افزود: میزان گاز مصرفی مشترکان ارتباط مستقیمی با نحوه استفاده آن‌ها از گاز طبیعی دارد و استفاده بهینه گاز باعث می‌شود که هم در مصرف گاز و هم در منابع مالی خود صرفه جویی کنند. همانطور که مصرف بهینه و کم باعث تخفیف و بخشودگی می‌شود، مصرف خارج از الگوی متعارف و بهینه، افزایش گازبهای مشترکان را به دنبال دارد.

توکلی درباره نکات مصرف بهینه گاز گفت: نکات بسیاری وجود دارد که می‌تواند حجم گاز مصرفی را کاهش دهد. پوشیدن لباس گرم در زمستان و حفظ دمای مناسب ۱۸ الی ۲۱ درجه (دمای رفاه)، استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با راندمان حرارتی بالا، هوشمندسازی موتورخانه ها، عایق کاری لوله‌ها و تاسیسات و ... تنها چند مورد از این نکات است و امیدواریم تا با رعایت نکات مصرف بهینه و ایمن گاز، عادت استفاده صحیح از این نعمت الهی را در جامعه نهادینه کنیم.

لازم به ذکر است که این طرح شامل گازبها و تمامی هزینه‌های مرتبط با آن شامل مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی است و صرفا شامل سکونتگاه‌های دائمی در حال بهره‌برداری شهری و روستایی و سکونتگاه‌های عشایری می‌شود. واحد‌های خالی از سکنه و سکونتگاه‌های غیردائم، نظیر باغ ویلا‌ها و خانه‌باغ‌ها مشمول این تخفیف نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نظر شما