شناسهٔ خبر: 50210050 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

نماینده مجلس: مراقب تحریف‌های تاریخی روحانی و ظریف باشیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه سناریوی جدیدی در خارج از ایران شکل گرفته که جبهه انقلاب را تحت فشار قرار دهند و آقای روحانی پیش‌دستی کرده و سعی دارد تفکر همراه خود را همدل کند، گفت: نباید اجازه دهیم روحانی و ظریف تاریخ را تحریف کنند.

صاحب‌خبر -

هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارنظر سیدمحمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه کشورمان مبنی بر اینکه در برجام واژه تعلیق وجود داشته اما او مطلع نبوده است، اظهار داشت: چند وقت پیش مطلبی را آقای ظریف عنوان کردند با این عنوان که در برجام واژه تعلیق وجود داشته اما من متوجه آن نشده بودم زیرا به من نگفته بودنداین در حالی  است که در مجلس وقتی نمایندگان از آقای ظریف سؤال می‌کردند که در برجام واژه تعلیق وجود دارد وی منکر می‌شد این در حالی است که حتی رئیس جمهور در زمان امضای برجام اعلام کرده بود که تمامی تحریم‌ها لغو شده است و نه تعلیق؛ بعدها مشخص شد که تحریم‌ها لغو شده و چیز خاصی اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: وقتی قطعنامه 2231 شورای امنیت مصوب شد در چند بند آمده است که این موضوع ذیل بند 7 منشور شورای امنیت است. ضمن اینکه حتی در برجام هم به این موضوع اشاره شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: آقای روحانی اخیراً در توئیت خود اعلام کردند که ما توانستیم ایران را از ذیل فصل 7 شورای امنیت خارج کنیم در حالیکه این مطلب صحت ندارد اما متأسفانه به مانند تبلیغات برجام و لغو کلیه تحریم‌ها در این موضوع هم دروغ و فریب بزرگی لحاظ شده است.

بیگی‌نژاد عنوان کرد:‌ به نظر می‌رسد سناریوی جدیدی در خارج از کشور شکل گرفته که جبهه انقلاب را در داخل کشور و منطقه تحت فشار قرار دهند و آقای روحانی پیش‌دستی کرده و بنا دارد با یک انسجام درونی، تفکر همراه خود را همدل کند و بگوید تا زمانی که ما دولت ما سر کار بود اتفاقات اینچنینی رخ نمی‌داد و زمانی که دولت انقلابی روی کار آمده فلان و بمان شده و می‌کوشد تحریف تاریخی ایجاد کند.

وی افزود: از مستندسازان کشور می‌خواهم که واقعیت برجام و قطعنامه 2231 را با مکتوبات و تاریخی شفاهی برای جامعه آماده کنند و آن را نشر دهند تا مبادا تاریخ تحریف شود. این در حالی است که روزگاری کسانی که می‌گفتند ما مجاهد راه خدا هستیم اما بعدها به عنوان گروهک منافقین در جامعه معرفی شدند و حتی آنها با عنوان مجاهدین خلق جلو آمدند ولی بعدها مردم را کشتند ولی بعد از مدتی برای کشته شدگان اعلام مظلومیت کردند که این کار آنها عین تحریف تاریخ است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: سال 82 تا 84 تمامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران تعلیق شد ولی آقای روحانی در سال 82 اعلام کرد که ما فعالیت‌های هسته‌ای خود را تعلیق ن کردیم بلکه آن را تکمیل کردیم اما او و همراهانش دروغ و تحریف را با یکدیگر ادغام و به جامعه القا کردند.

بیگی‌نژاد در پایان گفت: ظاهراً بنا است یک فضاسازی منطقه‌ای علیه جمهوری اسلامی رخ دهد که در آن یک حرکت علیه گفتمان انقلاب صورت گیرد و می‌کوشند تا تاریخ را تحریف کنند ولی باید مسئولان رسانه‌ای کشور مانع این کار آنها شوند./ فارس

نظر شما