شناسهٔ خبر: 50203871 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شادمهر: با توجه به اختلاف فاحش حقوق بازنشستگان برای تربیت نسل آینده باید نگران بود

اعظم سندگل

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: با این اختلاف فاحش حقوق معلمان و بازنشستگان فرهنگی با دیگر دستگاه ها، برای تربیت نسل های آتی باید نگران بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، امان قلیچ شادمهر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور و وزیران بیان کرد: مردمان سرخورده، مایوس، شاکی و خسته، امروز چشم به گفتمانی دوخته اند که واقعا تغییر را احساس و باور کنند که به عمل کار برآید.

وی افزود: حال که دولت سیزدهم با گفتمان تغییر در حول محورهای فسادستیزی و ناکارآمدی آمده است، در پی راهکارهای عملی برون رفت از این بحران باشد. کشوری با این وسعت و با این حجم از بحران های در هم تنیده و ترجمان آن در قالب هیات وزیران و بدنه بروکراتیک سرنوشتی ندارد جز تداوم جامعه ای که مانند تخته ای بر موج دریای متلاطم بی ثباتی و تکرار مکرر باز شدن فنر قیمت دلار و سود بانکی و افزایش قیمت ها تلاش کند.

نماینده مردم گنبد در مجلس شورای اسلام تاکید کرد: تا زمانی که تیغ تیز اصلاح بر مثلث قانون شدید و لازم، قدرت اجرایی قهار و قضاوت عادلانه بی گذشت نزدیک نشود هر نوع تلاشی برای مبارزه با فساد و ناکارآمدی نمایشی است و تا زمانی که تیر تیز آن بر منشاء و کانون اصلی تولیدِ درد، فساد و ناکارآمدی اصابت نکند و آنان را مجبور به عذرخواهی از ملت و پرداخت جرایم بسیار سنگین نکند، عملا دردی را دوا نمی کند.

شادمهر با اشاره به اینکه بستر و گلوگاه های فساد مشخص است، گفت: سازمان بازرسی، دادستانی کل کشور و دیوان با همکاری دولت و تصویب قوانین سختگیرانه، ریشه ها و بسترهای فساد را ریشه کن کنند. مساله نشناختن کانون های فساد و ناکارآمدی نیست، بلکه مساله فقدان جسارت لازم برای پرداختن هزینه های تغییر و خشکاندن ریشه های عفونت است.

وی افزود: البته اینها موضوعاتی هستند که مردمان کف خیابان هم می دانند و مسئولان و نمایندگان هم اذعان دارند، اما هیچ کسی نمی خواهد کاری انجام دهد. کارزار امنیت شغلی و تبعیض ها و تفاوت های بین حقوق و دستمزد اقشار مختلف به خصوص کارمندان عادی و معلمان به گونه ای است که انتظار خدمت شایسته داشتن از معلم یا کارمند بی اساس است.

نماینده مردم گنبد تاکید کرد: با این اختلاف فاحش حقوق معلمان و بازنشستگان فرهنگی با دیگر دستگاه ها برای تربیت نسل های آتی باید نگران بود.

شادمهر در ادامه تاکید کرد: این کارزار در هم تنیدگی مسائل و بحران ها مدیران لایق، کارآمد و انقلابی می خواهد که حداقل ایمان قلبی به تغییر و تحول داشته باشند.

وی در ادامه در  رابطه با استان گلستان و حوزه انتخابیه اش بیان کرد: در نگاه اجمالی استان گلستان از نظر میانگین قوت ها و برخورداری ها حداقل جزء ۱۰ استان برتر کشور است اما از نظر عملکردها، و خروجی ها به ویژه شاخص های کلان اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... جز ۳ استان آخر ایران هستیم که باید سوال کرد علت آن چیست؟

نماینده مردم گنبد در نطق خود همچنین درخصوص مشکلات حوزه انتخابیه اش از جمله مشکلات کشاورزان، دامداران، خشکسالی و بی آبی ابراز نگرانی کرد و خواستار توجه مسئولان به این مساله شد.

انتهای پیام

نظر شما