شناسهٔ خبر: 50196427 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین

فرج صقر: دشمن اسرائیلی

نظامیان صهیونیست در عملیات تروریستی در جولان اشغالی، یک اسیر سوری که در تبادل اسرا از زندان‌های این رژیم آزاد شده بود را به شهادت رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، "مدحت صالح" اسیر سوری آزاد شده (از بند رژیم صهیونیستی) در تیراندازی نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهادت رسید. نظامیان رژیم اشغالگر، مدحت صالح را در منطقه "عین التینه" در مقابل روستای مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه ترور کردند.

<div id="video-display-embed-code_7122048"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3249978/7122048?width=350&height=250"></script></div>

فرج صقر عضو دفتر اجرایی استان "قنیطره" سوریه در گفتگو با شبکه المیادین در این باره گفت: عملیات ترور از سوی دشمن اسرائیلی به صورت تیراندازی مستقیم به سمت "مدحت صالح" انجام گرفت.

وی افزود: منزل "صالح" در منطقه عین التینه در مقابل روستای اشغالی مجدل شمس در مسافتی کمتر از صد متری سیم خاردار قرار داشت، از این رو تیراندازی به صورت مستقیم انجام گرفت که منجر به شهادت فوری او شد.

مجری المیادین پرسید: آیا مدحت صالح، جلوی خانه خود هدف قرار گرفت؟
صقر در پاسخ گفت: بله دقیقا در مقابل خانه خود هدف قرار گرفت.

مجری المیادین پرسید: اوضاع بعد از عملیات ترور در منطقه عین التینه چگونه است؟
صقر گفت: در واقع این یازدهمین عملیات تروری است که قهرمانان سوری را به صورت مستقیم هدف قرار می‌دهد، و هم اکنون این اسیر آزاد شده را هدف قرار داد.

عضو دفتر اجرایی استان قنیطره سوریه خاطرنشان کرد: این اسیر سوری آزاد شده به مدت ۱۲ سال در زندان‌های اشغالگران زندانی بود که طی یک عملیات تبادل اسرا به سرزمین مادری خود بازگشت.

وی اظهار داشت: "صالح" به امور سیاسی مشغول بود و به مدت دو دوره عضویت در مجلس نمایندگان ملت را در کارنامه خود داشت. وی نماینده دفتر اهالی جولان بود و در دمشق سکونت داشت و در منطقه عین التینه نیز منزلی داشت.

صقر افزود: اما در رابطه با اوضاع عین التینه باید گفت که این حادثه هیچ کس از شهروندان و اهالی را از ادامه راهی که همه ما در پیش گرفته ایم، باز نمی‌دارد. راهی که همه در پیش گرفته ایم راه تلاش و اعتقاد به این است که جولان اشغالی بدون شک دیر یا زود آزاد خواهد شد.

عضو دفتر اجرایی استان قنیطره سوریه در ادامه گفتگو با المیادین درخصوص قهرمانان ترور شده سوری گفت: می‌دانیم که راه فداکاری طولانی است و این قهرمانان شهید هستند و به خواست خداوند راه مقاومت و پایداری به آزادی (جولان اشغالی) منجر خواهد شد.

 

نظر شما