شناسهٔ خبر: 50195736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکنش وزارت بهداشت و درمان به خبر فارس/ معرفی سرپرست جدید بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراغه

وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد: سرپرست جدید بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراغه تعیین شده که پس از طی مراحل استعلام به‌زودی معرفی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، وزارت بهداشت و درمان به مطلب منتشر شده در خبرگزاری فارس مبنی بر بیمارستانی که یک ساله رئیس ندارد، طی جوابیه‌ای واکنش نشان داد.

وزارت بهداشت و درمان در این جوابیه آورده است: با وجود موقعیت جغرافیایی مراغه، این شهرستان همواره به عنوان مقصد بسیاری از بیماران سایر شهرستان‌های واقع در منطقه بوده است، (حداقل 30 درصد بیماران از سایر شهرستان‌ها به بیمارستان‌های این دانشکده مراجعه می‌نمایند).

دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه قریب به ۲ سال است که همگام با سایر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مبارزه با ویروس کرونا از نهایت ظرفیت خود و حتی در مواقعی تا چند برابر ظرفیت زیرساختی خود خدمات درمانی ارائه کرده است.

ضمن اینکه در این مدت از کوچکترین فرصت‌ها برای تقویت زیرساخت‌های خود نهایت استفاده را برده تا با چالش جدی روبه‌رو نشود.

تجهیز مراکز درمانی به سی تی اسکن و اکسیژن‌ساز و افزایش صد در صدی ظرفیت تخت‌های ICU و ... از جمله این موارد بوده است. راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا از ظرفیت‌های بسیار ویژه‌ای است که طی ۲ سال گذشته ایجاد شده است و نقش بسیار مهمی در تشخیص به‌موقع و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا داشته است.

همچنین طی ۳ سال گذشته ۴۵۴ نفر  (۲۳۲ نفر به صورت پیمانی، ۷ نفر کارمعین، ۴۰ نفر بهورز و ۱۷۵ نفر به صورت شرکتی) پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت طی آگهی‌های مختلف در مشاغل مختلف از جمله پزشک، پرستار، کمک پرستار، رشته‌های مختلف پیراپزشکی و ... جذب شده‌اند که در مقایسه با مدت‌های مشابه بی‌سابقه بوده است.

جذب این تعداد نیرو باعث شده است، نسبت پرستار به تخت و نسبت تخت به جمعیت شهرستان از متوسط کشوری در شهرستان مراغه بالاتر باشد، بنابراین کمبود نیرو کادر درمانی در ماه‌های اخیر وجود نداشته است. ضمن اینکه هر ساله حداقل ۲۰ پزشک متخصص و فوق تخصص توسط دانشکده جذب می‌شوند که  از این تعداد بیش از  ۳۰ درصد از آنها ترجیح به ادامه خدمت، پس از پایان تعهد در شهرستان مراغه دارند.

در حال حاضر بیش از ۹۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در شهرستان مراغه در امر درمان فعالیت می‌کنند که جذب یک پزشک فوق تخصص روماتولوژی، یک پزشک فوق تخصص غدد، ۲ پزشک فوق تخصص نوزادان، ۲ پزشک فوق تخصص ریه اطفال، ۲ پزشک فوق تخصص نورولوژی و ۲۲ پزشک متخصص با تخصص‌های مختلف طی یک سال گذشته صورت پذیرفته است.

در خصوص مدیریت همزمان معاونت درمان و بیمارستان امیرالمومنین (ع) به همت ایشان طی یک سال گذشته تراز مالی بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه به‌طور قابل توجهی ارتقا یافته و پرداختی‌های پرسنلی و پزشکان نیز به روز شده است. اما با این وجود، دانشکده علوم پزشکی مراغه سرپرست جدید بیمارستان امیرالمومنین (ع) را تعیین کرده است که پس از طی مراحل استعلام به‌زودی معرفی خواهد شد.

در پایان لازم به ذکر است، کادر بهداشت و درمان این شهرستان باوجود خستگی فیزیکی با روحیه جهادی خود از ارائه  هیچ‌گونه خدمتی دریغ نکرده‌اند که با مراجعه به آمار سامانه رضایت‌سنجی وزارت بهداشت می‌توان از میزان رضایت شهروندان از خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان آگاهی یافت.

توضیح فارس:

ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان باید گفت، در این جوابیه وزارت بهداشت به جای پاسخگویی به نبود یک ساله رئیس در دومین بیمارستان کرونایی آذربایجان‌شرقی به ارائه عملکرد اکتفا کرده است.

همین شهریورماه امسال بود که به خاطر سرگردانی مردم در بیمارستان‌های مراغه، معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه در مقابل انتقادهای خبرگزاری فارس دستور رسیدگی به مشکلات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را صادر کرد. 

علی موسوی گفت: تعداد تخت‌های بستری برای تزریق رمدیسیویر بیمارستان سینا از ۱۰ تخت به ۱۷ تخت افزایش یافت. 

وی با اشاره به مراجعه روزانه ۳۳۰ نفر برای تزریق رمدیسیور به اورژانس بیمارستان‌های سینا و امیرالمومنین (ع) افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از فردا تزریق واکسن کرونا با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

اگر مشکلات درمان در مراغه نبود، معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با چه هدفی این کارگروه را تشکیل داد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۷/س/ر

نظر شما