شناسهٔ خبر: 50191058 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا؛ پرسپولیس ایران - الهلال عربستان

تقابل با غیرت‌ها مقابل پولدار‌های نفتی

صاحب‌خبر - دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و الهلال عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امشب برگزار می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و الهلال عربستان در فینال زودهنگام لیگ قهرمانان آسیا امشب از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه امیر فیصل بن فهد ریاض به مصاف یکدیگر می‌روند.
شاگردان گل‌محمدی بعد از برتری برابر تیم استقلال تاجیکستان به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند. آنها در این مرحله به مصاف تیم الهلال عربستان می‌روند. سرخپوشان ایران قصد دارند با تمام قوا به دیدار حریف عربستانی بروند تا با پیروزی در این بازی جواز حضور در نیمه نهایی آسیا را کسب کنند.
پرسپولیسی‌ها به عنوان تنها نماینده فوتبال کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا چند بازی تدارکاتی از جمله دیدار دوستانه با سپاهان برگزار کردند.
پرسپولیس
سرخپوشان ایران برای سفر به عربستان با مشکلاتی مواجه شدند. در حالی که گفته می‌شد که عربستانی‌ها کارشکنی کردند و مجوز ورود سرخپوشان را به این کشور صادر نکردند، اما یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کرد که باشگاه پرسپولیس اطلاعات پرواز را دیر به این فدراسیون ارسال کرده است.
به هر حال سرخپوشان بعد از کش و قوس‌های فراوان راهی عربستان شدند تا برای بازی با تیم الهلال عربستان آماده شوند.
در آن طرف، تیم فوتبال الهلال عربستان با عبور از سد تیم استقلال ایران توانست به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یابد و اکنون باید دوباره به مصاف پرسپولیس دیگر نماینده ایران برود.
رسانه‌های عربستانی مدتی پیش از مصدومیت ۷ مهره کلیدی الهلال برابر پرسپولیس خبر دادند، اما تمرینات الهلال نشان داد که تمام مصدومان این تیم عربستانی می‌توانند مقابل سرخ‌های ایران بازی کنند.
به هر حال مشخص شد که عربستانی‌ها قصد سردرگمی حریف ایرانی را داشتند تا تاکنیک این تیم لو نرود. البته کادر فنی پرسپولیس فریب حربه عربستانی‌ها را نخوردند و تیم خود را با تمام قوا به مصاف الهلال می‌فرستند.
الهلال
تیم الهلال عربستان با ۳ قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان پرافتخارترین تیم آسیایی است. این تیم عربستانی قصد دارد از میزبانی خود در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند و به چهارمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها دست یابد، اما کار سختی برابر پرسپولیس نایب قهرمان آسیا دارد.
طبق اعلام گل‌محمدی، قیمت یک ستاره الهلال به اندازه بودجه ۴ سال باشگاه پرسپولیس است، اما بازیکنان سرخپوش با غیرت ایرانی می‌خواهند از سد تیم متمول عربستانی عبور کنند و به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یابند.
گومیس ستاره تیم الهلال در بازی با استقلال گلزنی کرد و مدافعان پرسپولیس باید مراقب این بازیکن باشند تا برای سرخپوشان دردسر ساز نشود.
وضعیت الشهرانی بازیکن الهلال برای بازی با پرسپولیس مشخص نیست، اما سایر بازیکنان مصدوم به این بازی می‌رسدند و مشکلی ندارند.
تیم پرسپولیس بازیکن محروم برای بازی با الهلال ندارد، اما رضا دهقانی و مهدی مهدی خانی به علت مصدومیت قادر به همراهی تیم خود در این بازی نیستند.
تیم‌های پرسپولیس و الهلال تاکنون در ۱۴ دیدار به مصاف یکدیگر رفته اند که ۴ برد سهم هر کدام از ۲ تیم بوده و ۶ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است. حالا باید دید در نهایت کدام یک از این تیم‌ها زودتر به پنجمین برد خود می‌رسد.
علاوه بر این، پرسپولیس در آخرین تقابل با الهلال، درمجموع بازی‌های رفت و برگشت ۶ بر ۲ مقابل نماینده عربستان شکست خورد.
فیفا: الهلال - پرسپولیس، حساس‌ترین دیدار یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان
سایت فیفا به ارزیابی دیدارهای یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پرداخت و از بازی الهلال و پرسپولیس به عنوان حساس‌ترین بازی یاد کرد.
به گزارش فیفا، الهلال در ششمین دیدار دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا از پرسپولیس میزبانی می کند. الهلال پس از غلبه بر پرسپولیس در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ این بار با هدایت لئوناردو یاردیم در خانه به مصاف سرخ پوشان ایرانی می رود. الهلال امیدوار به فرم گلزنی خوب بافتیمبی گومیس است که در چهار بازی گذشته پنج بار گلزنی کرده است.
در همین حال پرسپولیس می تواند از عملکرد خوب خود در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ امید بگیرد که در آن ۲ سال به فینال صعود کرد. ارتش سرخ با کسب چهاردهمین عنوان قهرمانی خود در لیگ حرفه ای ایران در این فصل به دنبال کسب عنوان قهرمانی قاره و تکمیل قهرمانی داخلی و قاره ای است. تیم یحیی گل محمدی می تواند روی مهدی ترابی، مهاجم خود حساب کند که در دیدار مرحله یک هشتم نهایی مقابل استقلال تاجیکستان گلزنی کرد.
جریمه ۵۰۰ دلاری در انتظار معترضان
در آستانه شروع مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، یک روزنامه عربستانی مدعی شد AFC هیچ اعتراضی به داوری در این رقابت‌ها را قبول نمی‌کند و حتی ۵۰۰ دلار از معترضان مصادره می‌شود!
به گزارش روزنامه «الاقتصادیه»، کنفدراسیون فوتبال آسیا تایید کرد که هیچ اعتراضی از سوی هیچ باشگاهی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مورد قبول نخواهد بود مگر خطاهای فنی که در نسخه جدید و اصلاح شده توسط شورای قانونگذاری بین‌المللی فوتبال اعمال شده باشد. این امر در مورد کمک داور ویدئویی هم صدق می‌کند.
این روزنامه در ادامه گزارش خود آورده است: «از تیم‌های معترض مبلغ ۵۰۰ دلار مصادره می‌شود و شکایت آنها هم نادیده گرفته خواهد شد. این یک تصمیم رسمی، لازم الاجرا و غیر قابل تجدید نظر است. هرگونه اعتراض بی اساس یا غیر مسئولان هم به کمیته انضباطی و اخلاق AFC ارجاع داده می‌شود و علاوه بر این، باشگاه جریمه هم خواهد شد.»
الاقتصادیه گزارش خود را این‌طور ادامه داده است: «هر باشگاهی که مایل به اعتراض (اعتراضی به جز مسائل داوری) است، ابتدا باید اعتراض رسمی خود را ظرف دو ساعت بعد از سوت پایان بازی به ناظر مسابقه بدهد مشروط بر اینکه در ۲۰ ساعت باقی مانده اعتراض دقیق باید با استفاده از فرم رسمی ارائه شود.»

نظر شما