شناسهٔ خبر: 50184659 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نمایش اشیای تاریخی معدن نمک دونبرگ اتریش در زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از نمایش اشیای کشف‌شده معدن نمک دونبرگ اتریش در موزه مردان نمکی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امضاء شده مابین موزه بوخوم آلمان، موزه ایران باستان و موزه مردان نمکی، اشیای موزه بوخوم آلمان در ۲ موزه ایران به نمایش در خواهد آمد.

او افزود: بخشی از اشیای مکشوفه از معدن نمک دونبرگ اتریش که در موزه بوخوم است به ایران منتقل‌شده و تقریباً هم‌زمان با دوران پیش از اسلام معدن چهرآباد و بسیار مشابه ابزار کشف‌شده در زنجان است، جهت نمایش موقت پس از نمایش در موزه ملی به موزه مردان نمکی زنجان منتقل شود.

ارجمند ادامه داد: در این نمایشگاه پیشینه معدن‌کاوی در معدن نمک دونبرگ اتریش به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: با شیوع ویروس کرونا سعی کردیم که فعالیت‌های فرهنگی خود را به‌ویژه در سطوح بین‌المللی ادامه دهیم که در این راستا موزه ملی ایران، موزه مردان نمکی زنجان و موزه معدن بوخوم آلمان با تلاش بسیار موفق شدند که نمایشگاه دوجانبه‌ای را باهدف معرفی پیشینه معدن‌کاوی در ایران و جهان برنامه‌ریزی کنند.

ارجمند ادامه داد: هم‌اکنون نمایشگاه "مرگ در نمک، روایت باستان‌شناسانه از سرزمین پارس" درباره فعالیت‌های باستان‌شناسی و یافته‌های باستان‌شناسی معدن نمک چهرآباد زنجان است به‌صورت مجازی و از طریق وبگاه موزه معدن آلمان در شهر بوخوم به مدت ماه در حال اجرا است.

 

انتهای پیام/م

نظر شما