شناسهٔ خبر: 50184656 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رشد ۴۸ درصدی صادرات فولاد ایران در نیمه نخست ۱۴۰۰

ایرنا

شرکت‌های بزرگ فولادی کشور موفق شدند با صادرات سه میلیون و ۸۱۱ هزار و ۶۱۷ تن فولاد از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، رشدی ۴۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ثبت برسانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، بررسی عملکرد شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب، صبافولاد، فولاد بناب، جهان فولاد سیرجان، سنگ‌آهن چادرملو و فولاد کویر در ۶ ماهه نخست امسال، موید این آمارهاست که با صادرات انواع محصول فولادی از جمله بلوم، بیلت، اسلب، انواع مقاطع آلیاژی- مهندسی، میلگرد، آهن اسفنجی و بریکت گرم حاصل شده است.

در این میان، بهترین عملکرد در بین واحدهای یاد شده متعلق به فولاد خوزستان با صادرات ۹۰۳هزار و ۷۵۷ تن اسلب، بلوم و بیلت و رشد ۳۴ درصدی بود و پس از آن فولاد مبارکه با ۶۲۰ هزار و ۲۲۸ تن و ذوب‌آهن اصفهان با ۶۰۵ هزار و ۶۰۷ تن محصول فولادی در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

همچنین در این مدت بیشترین رشد صادرات محصولات فولادی به اسلب فولاد خوزستان با ۱۶۷ درصد رسید و پس از آن بیلت فولاد خراسان با ثبت رشد ۱۶۴ درصدی و مجموع تولیدات فولاد مبارکه با رشد ۱۱۸ درصدی در هم‌سنجی با پارسال، بهترین عملکرد را داشتند.

جمع صادرات شرکت‌های یاد شده در شهریورماه امسال نیز ۴۳۸ هزار و ۱۶۴ تن بود که در مقایسه با شهریورماه سال ۹۹ افت ۱۲ درصدی داشته است.   

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نظر شما