شناسهٔ خبر: 50184441 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشد ۴۰ هزار واحدی معاملات امروز خود را به پایان رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 24 مهر) اولین روزکاری بورس در هفته جاری با رشد 29748 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 427 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که رشد ۴۰ هزار واحدی

 

شاخص کل با رشد ۴۰ هزار و ۶۰ واحدی به عدد یک میلیون و ۴۳۷ هزارواحد و شاخص هم وزن با رشد ۹ هزار و ۳۹۷ واحدی به عدد ۴۰۲ هزارواحد رسید. 

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، فملی، شستا، پارسان، وغدیر، تاپیکو و شپدیس به ترتیب با 3573، 3036، 2120، 1683، 1343، 1318، 1136 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شپنا - پالايش نفت اصفهان، فسبزوار - پارس فولاد سبزوار، كدما - معدني‌ دماوند، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، كالا - بورس كالاي ايران، كيمياتك - آريان كيميا تك و وبملت - بانك ملت در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

نمادهای فولاد، فملی و شستا بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. همچنین در فرابورس نیز شاخص با ۴۸۹ واحد رشد به عدد ۲۰ هزار واحد رسید و نمادهای اریا، زاگرس و بپاس بیشترین تاثیر را در رشد شاخص فرابورس داشتند. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس نیز به چهار هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان رسید و حدود ۵۵۰ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی بود. 

 

 

یادآور می شود: (چهارشنبه 21 مهر) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۱۲۳۶ واحدی معادل ۱.۵۰ درصد به یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۴۴۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۴۱۶ واحدی به ۲۰ هزار و ۶۷ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۳۰۰ واحدی معادل ۱.۵۰ درصد به رقم ۳۴۸ هزار و ۸۲۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۷۸۹ واحدی، عدد ۳۹۲ هزار و ۷۷۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۵۴۴ واحدی به رقم ۲۴۷ هزار و ۷۷۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۵۸۰۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۸۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۶۷۶۳ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۷ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۹۰۲۳ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۷۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش در معاملات چهارشنبه 21 مهر بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، پارسان، شپنا، فملی، شستا و شبندر با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی انرژی۳، امین و فایرا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار چهارشنبه 21 مهر بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خکار(ایرکا پارت صنعت) با ۷.۴۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای فسرب، انرژی۳، دروز و غشصفا بود. همچنین نماد معاملاتی وخارزم(سرمایه گذاری خوارزمی) با ۱۰.۳۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ختور، کدما، غالبر و پارسیان قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۶۶۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۲۰ هزار و ۶۵۴ نوبت معامله و به ارزش ۴۲ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما