شناسهٔ خبر: 50178782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تعرفه‌های میانجیگری به تصویب رئیس قوه قضاییه می‌رسد

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گفت: به زودی تعرفه‌های این موضوع به تصویب رئیس قوه قضاییه می‌رسد و ابلاغ خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف  در آیین اعطاء پروانه نخستین دوره میانجیگری با بیان اینکه ۲۳۹ شاخص بخشی مربوط به حوزه داوری و میانجی گری است اظهار کرد: میانجی‌گری در حوزه کیفری را باید توسعه داد و مشغول توسعه آن هستیم هدف از ازمون‌ها این است که هر فردی وارد حوزه میانجی‌گری می‌شود با قوت و قدرت لازم کار کند تا بتوانند موفق شوند.

وی با اشاره به شرایط لازم جهت ارائه خدمات میانجیگری گفت: در حوزه حل اختلاف مشابه میانجری اقداماتی انجام خواهیم داد، آنچه اکنون در حوزه میانجیگری وجود دارد پروانه‌ای است که به افراد داده می‌شود، اما برای تاسیس موسسه باید شرایطی احراز شود و یکی از شرایط این است که موسسه ۷ نفر از میانجی گران را تحت پوشش قرار دهد.

صادقی تصریح کرد:  به زودی تعرفه‌های این موضوع به تصویب رئیس قوه قضاییه می‌رسد و ابلاغ خواهد شد امیدواریم میانجی گری حوزه‌ای پر رونق در حل و فصل اختلافات کیفری افراد باشد و این مشروط بر این است که دادسرا‌ها به خوبی همکاری کرده و پرونده‌هایی که قابلیت حل اختلاف این چنینی دارند را به موسسات ارجاع دهند رئیس شورای حل اختلاف اظهار کرد: باید از این پس در کنار قضات از میانجی گران و داوران نیز نام برده شود و ایشان را جزء همکاران خود بدانند.

وی بیان کرد: بر اساس ماده ۳۲ آیین دادرسی کیفری می‌توان پرونده‌هایی را به میانجی گران ارجاع داد همچنین اطاله دادرسی و هزینه دادرسی به میانجی گری تا حد زیادی بر طرف خواهد شد در هزینه رسیدگی قضایی فقط یک مرحله وجود ندارد و با وجود مراحل تحدید نظر هزینه زیادی ایجاد می‌شود، اما با دادن تعرفه‌ای اندک به میانجی گران می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

صادقی گفت: درباره مراجعه به میانجیگران گفت: ۳ مسیر برای ورود به میانجی گری وجود دارد. یک مسیر از دادگاه ها، مسیر دیگر از شورای حل احتلاف و دیگری مراجعه به میانجی گران خواهد بود.

وی خطاب به برگزیدگان میانجیگری گفت: زبان مناسب در حل اختلافات نقش بسیار مهمی دارد در جمع کسانی که اهل لوطی گری هستند لوطی ها بهتر می توانند میانجی گری کنند طبق قانون قضات باید پرونده را به شما ارجاع دهد که با عملکرد درست و درخشان باید آنها را به این کار ترغیب کنید.

انتهای پیام/

نظر شما