شناسهٔ خبر: 50177039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

خزاعی:

اولویت کاری مدارس سما فعالیت فرهنگی و تربیتی است

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: اولویت کاری و فعالیت در مدارس سما باید فرهنگی و تربیتی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کرمان، مجید خزاعی در جلسه شورای فرهنگی استانی مدارس که با حضور مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سمای استان کرمان، مدیران و طلبه‌های طرح امین مدارس برگزار شد، اظهار کرد: اولویت کاری سما در مدارس باید فرهنگی و تربیتی باشد؛ چراکه امروز دشمن به این نتیجه رسیده که غلبه بر ما با جنگ میسر نیست و باید روی مغزها کار کرد.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان کرمان بیان کرد: همه باید دغدغه فرهنگی داشته باشند، فرهنگ کار مجاهدانه می‌طلبد و امروز نیاز به جهاد فرهنگی داریم.

معاون آموزهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان به تفاهم‌نامه عملکردی اشاره و تأکید کرد: فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تربیت‌بدنی در اولویت تفاهم‌نامه هستند و باید براساس تعهداتی که برای سال ۱۴۰۰ سپرده‌ایم، عمل کنیم.

اجرای برنامه‌های فرهنگی در هفته وحدت

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سمای استان کرمان نیز با تأکید بر اینکه وحدت میان شیعه و سنی از منویات رهبری است، بیان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در هفته وحدت می‌تواند زمینه‌ساز تقریب مذاهب شیعه و سنی باشد.

حجت‌الاسلام سیدروح‌الله میرشفیعی توضیح داد: یکی از دردهای بزرگ دنیای اسلام تفرقه است. باید مناسبت‌هایی مانند هفته وحدت را جدی بگیریم تا دشمنان نتوانند از تفرقه و اختلاف سوءاستفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه اکثر احکام اسلامی اجتماعی است، یادآور شد: با الگوبرداری از فرمایش امام راحل که فرموده‌اند «جوانان در مساجد بنشینند و در مورد کشور تصمیم بگیرند»، باید اقامه نماز جماعت در مدارس جدی گرفته شود.

به گزارش آنا، در ادامه جلسه وارد دستور کار و مقرر شد مصوبات شورا برابر برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده اجرا شود.

انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/

نظر شما