شناسهٔ خبر: 50170645 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مقام حزب‌الله لبنان: هرگز نمی‌گذاریم کشور به جنگ داخلی دچار شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در مراسم تشییع پیکر شهدای تیراندازی دیروز در بیروت اعلام کرد  هرگز نمی گذارند کشور به سوی جنگ داخلی و فتنه مذهبی و طایفه‌ای کشیده شود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از النشره، «شیخ هاشم صفی الدین»، رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان امروز (جمعه) در مراسم تشییع پیکر شهدای تیراندازی روز گذشته بیروت تاکید کرد شهدا هدف گلوله خیانت قرار گرفتند. مرگ و قتل ما را نمی‌ترساند و شهادت عزت ماست. هیچ قطره‌ خونی از شهدا ما را تضعیف نمی‌کند بلکه نشان می‌دهد ما با حقیقت هستیم. خون شهدا همچنان در برابر فتنه‌گران، قاتلان و جنایتکاران خروشان است و فریاد می‌زند.

وی افزود: ما به هیچ وجه در برابر خون ریخته شده سکوت نخواهیم کرد و می‌دانیم به چه وجه بی‌گناهی حقیقت را حفظ کنیم و به حقی که در ریخته شدن خون شهدا داریم دست خواهیم یافت. تظاهرات مسالمت آمیز دیروز عصر علیه سیاسی کردن دستگاه قضایی و ظلم کردن آن حق طبیعی ماست و دعوت به برگزاری این تجمع مسالمت آمیز برای سخن گفتن و بیان موضع بود و این حقی طبیعی است.

صفی‌الدین اضافه کرد: دیروز در تظاهرات وکلا و نخبگان برای بیان موضع حق شرکت کرده بودند که نشان می‌دهد تظاهرات در چه وضعیتی برگزار شده است. اگر برنامه‌ای عمدی برای هدف قرار دادن آن نبود تظاهرات یک تجمع عادی باقی می‌ماند. انتظار نداشتیم طرفی و حزبی در کشور تصمیم گرفته باشد تا به سر و سینه مردم شلیک کند و کشتار به راه اندازد. نیرو‌های امنیتی به ما گفتند همه چیز طبق روال و امنیت برقرار است بنابراین مردم به حرکت خود ادامه دادند.

رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله همچنین گفت: کسی که در پس پرده این اتفاق قرار دارد حزب «القوات اللبنانیه» (نیرو‌های لبنان) است. آنان از مردم یک نفرت عمیق دارند چراکه به مردم بی‌پناه و بی سلاح حمله کردند و کسی که به مردم حمله می کند ترسو و ضعیف است.

وی افزود: کاملا مشخص است که هدف از این اقدام کشاندن کشور به سوی جنگ داخلی بود و حزب القوات اللبنانیه می خواهد بار دیگر لبنان دچار جنگ داخلی شود.

این مسئول حزب‌الله تاکید کرد: آنچه که روز گذشته شاهد آن بودیم قسمتی از برنامه‌ای است که سفارت آمریکا در بیروت طرح‌ریزی کرده بود و برخی از احزاب عرب نیز از آن حمایت کردند. ما حاضریم برای کشیده نشدن کشور به جنگ داخلی درگیر نزاع نشویم. شهدای دیروز تمام لبنان را نجات دادند و از جنگ داخلی که از سوی یک حزب فاسد و گمراه برنامه ریزی شده بود، جلوگیری کردند. ما نمی‌خواهیم فرزندانمان در یک جنگ داخلی زندگی کنند.

شیخ هاشم صفی الدین افزود: حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای این نوع از درگیری‌ها باید بدانند نمی‌توانند لبنان را به جنگ داخلی بکشانند. حزب‌الله نیروی قوی دارد که با آن از کشور حفاظت می‌کند و بر همه وسوسه‌ها غلبه خواهد کرد. ما نمی‌گذاریم دشمن به هدف خود برسد و هرگز نمی گذاریم کشور به جنگ داخلی دچار شود.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در پایان از تمامی مردم و احزاب لبنان خواست مسئولیت خود را قبول کنند و نگذارند یک حزب کشور را به بیراهه بکشاند و در مقابل این فتنه انگیزی ها ایستادگی کنند.

روز گذشته در پی تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان جنبش امل و حزب‌الله در مقابل دادگستری لبنان، افرادی که از قبل بر روی ساختمان‌های اطراف مستقر شده بودند به سوی آنان شلیک کرده و بر اثر اصابت گلوله به سر و قلب برخی از مردم ۷ تن شهید شده و بیش از ۳۰ تن دیگر نیز مجروح شدند.

این خبر را در النشره می توانید ببینید.

نظر شما