شناسهٔ خبر: 50169648 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

والیبال جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۱ در تایلند

فولاد سیرجان، پیام آور پانزدهمین قهرمانی ایران

بیست و یکمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۱ عصر امروز در ناخون راچاسیمای تایلند با قهرمانی نماینده ایران به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اختصاصی مسابقات، در این رقابت‌ها ۱۰ تیم شرکت کردند و تیم فولاد سیرجان به عنوان قهرمان ایران در این رقابت‌ها حضور یافت. نمایندگان ژاپن، هند، تایوان، ویتنام، استرالیا، اندونزی از حضور انصراف دادند. دوره قبل در سال ۲۰۲۰ در همین شهر قرار بود برگزار شود که به علت شیوع بیماری کرونا لغو شد.
تیم‌ها به دو گروه ۵ تیمی تقسیم بندی شدند که از هر گروه دو تیم راهی نیمه نهایی شد و تیم‌های سوم و چهارم برای رده‌های ۵ تا ۸ و تیم‌های پنجم گروه‌ها برای رده‌های ۹ و ۱۰ رقابت کردند. تیم قهرمان مسابقات به جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۱ صعود خواهد کرد.
نتایج روز هفتم و پایانی مسابقات به این شرح است:
* برای رده‌های ۷ و ۸:
دیاموند فود تایلند ۳ - ۱ اوگمک آلمالیق ازبکستان
* برای رده‌های ۵ و ۶:
غاز الجنوب عراق ۳ - ۰ الکاظمیه کویت
* رده بندی:
ناخون راچاسیما کِمین تایلند ۰ - ۳ بورِفستنیک آلماتی قزاقستان
* فینال:
فولاد سیرجان ایران ۳ - ۱ العربی قطر (ست‌ها: ۲۵ - ۱۹، ۲۱ - ۲۵، ۲۵ - ۲۳ و ۲۵ - ۲۲)
- تیم فولاد سیرجان در این دوره و در دور گروهی و در گروه دو ۳ - ۰ تیم ربیسکو فیلیپین و ۳ - ۱ اوگمک آلمالیق ازبکستان، العربی قطر و دیاموند فود تایلند را شکست داد و با ۱۲ امتیاز به عنوان سرگروه به نیمه نهایی صعود کرد. تیم فولاد سیرجان در نیمه نهایی ۳ - ۰ بر تیم ناخون راچاسیما کِمین تایلند غلبه کرد.
- تیم‌های ربیسکو فیلیپین و سیلان الکتریسیتی سریلانکا نهم و دهم شدند.
---
- در دوره قبل در سال ۲۰۱۹ تیم‌های شهرداری ورامین ایران، پاناسونیک پنترز ژاپن و الریان قطر اول تا سوم شدند.
در ادوار مختلف والیبال جام باشگاه‌های آسیا، تیم پیکان در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ عنوان قهرمانی را کسب کرد. تیم‌های صنام تهران در سال ۲۰۰۴، کاله مازندران در سال ۲۰۱۳، متین ورامین در سال ۲۰۱۴، بانک سرمایه تهران در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، خاتم اردکان در سال ۲۰۱۸، شهرداری ورامین در سال ۲۰۱۹ و فولاد سیرجان در سال ۲۰۲۱ قهرمان شدند. مسابقات در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع بیماری کرونا لغو شد.
---
در تاریخ والیبال جام باشگاه‌های آسیا، تیم پیکان تهران با ۷ قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و یک سومی رکورد دار است و تیم سامسونگ فایر کره جنوبی با ۲ قهرمانی و یک نایب قهرمانی در رده دوم جای دارد. تیم‌های شهرداری ورامین و بانک سرمایه ایران با ۲ قهرمانی سوم هستند.
در مجموع تیم‌های ایرانی با ۱۵ قهرمانی ۴ نایب قهرمانی و ۳ سومی در صدر قرار دارند و کره جنوبی با ۲ قهرمانی و یک نایب قهرمانی و قطر با یک قهرمانی ۶ نایب قهرمانی و ۴ سومی دوم و سوم هستند.

نظر شما