شناسهٔ خبر: 50169221 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صبا | لینک خبر

آمادگی کتابخانه مرکزی کردستان برای افتتاح در هفته وحدت

مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور در کتابخانه مرکزی امام خامنه ای کردستان از نزدیک در جریان روند تکمیل و تجهیز این پروژه فرهنگی قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی مهدی توکلیان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد، محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، اصغر گودرزی مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد با حضور در کتابخانه مرکزی امام خامنه ای کردستان از نزدیک در جریان روند تکمیل و تجهیز این پروژه فرهنگی قرار گرفتند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این بازدید با حضور در بخش‌های گوناگون این مجموعه درباره فعالیت‌ها و خدمات متنوع کتابخانه‌ در هر بخش با مدیران‌ کل و کارشناسان حوزه‌های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداخت.

مهدی رمضانی پس از بازدید از کتابخانه مرکزی امام خامنه ای در جلسه کارگروه پیگیری روند تجهیز و بهره‌برداری از این پروژه فرهنگی، بیان کرد: افتتاح این کتابخانه موجب ارتقای سطح خدمت رسانی به مردم می شود.

وی عنوان کرد: بدون شک با آغاز فعالیت کتابخانه مرکزی امام خامنه ای در شهر سنندج کیفیت و کمیت خدمت رسانی به علاقمندان و اقشار مختلف مردم ارتقا پیدا می کند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جذب مخاطب را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: بعد از فراهم کردن فضا و امکانات، توجه به جذب علاقه‌مندان به مجموعه فرهنگی مهم ترین اقدام است.

رمضانی همچنین با اشاره به توجه ویژه دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و تخصیص اعتبارات لازم به منظور تکمیل و استاندارد سازی کتابخانه مذکور، عنوان کرد: بخش های مختلف در نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای تسریع در بهره برداری از این پروژه تلاش های ویژه ای انجام داده اند.

مهدی توکلیان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد نیز در این جلسه بر لزوم استفاده از ظرفیت های استان تاکید کرد و گفت: کتابخانه مرکزی امام خامنه ای نقش مهمی در ارتقای شاخص های فرهنگی خواهد داشت.

وی توجه به مطالبات عمومی و رسانه ای را مهم دانست و بیان کرد: خدمت رسانی به مردم مطابق با ظرفیت های موجود در کتابخانه امری ضروری است و باید به این مهم توجه ویژه ای صورت گیرد.

محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در جلسه با قدردانی از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اظهار کرد: با راه اندازی کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه ای در استان، علاوه بر ارتقای شاخص زیربنای کتابخانه های عمومی، سطح خدمات رسانی به عموم مردم و همچنین نخبگان و محققان افزایش چشمگیری می یابد.

مخدومی زیربنای کتابخانه مرکزی امام خامنه ای را ۳۵۰۰ مترمربع در ۶ طبقه ذکر کرد و گفت: این کتابخانه دارای بخش های مختلفی از جمله نشریات، نابینایان، ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا – بخش وی آی پی آقایان و بانوان، سالن مطالعه ویژه محققان است.

وی ادامه داد: گالری، سالن جلسات، سالن آمفی تئاتر، بخش کلاس های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق علم که برای اولین بار در کشور راه اندازی می شود از قسمت های دیگر کتابخانه مرکزی امام خامنه ای استان کردستان است.

مخدومی بیان کرد: طبقه همکف کتابخانه به طور کامل به بخش کودک اختصاص پیدا کرده و به زیبایی تجهیز و آماده بهره برداری شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان عنوان کرد: در بخش ویژه نشریات علاوه بر وجود نشریات چاپی قابل استفاده برای اعضا، تصاویر و همچنین سردیس و تندیس برخی از مشاهیر و بزرگان کُرد وجود دارد.

وی در پایان توضیح داد: افتتاح کتابخانه مرکزی امام خامنه ای در هفته وحدت بسیار خوش یمن، نوید بخش و هدیه ای از جانب رهبری (مدظله العالی)، نماینده ولی فقیه در استان کردستان و نهاد کتابخانه های عمومی کشور به مردم متدین و فرهنگی کردستان خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما