به گزارش مشرق، داریوش امانی با اشاره به کاهش بیماری کرونا اظهار کرد: سال گذشته برای بخش مسافری شرایط سختی وجود داشت اما اکنون این بخش رونق گرفته است. با توجه به اینکه برای پروتکلهای کرونایی در بخش هواپیمایی تجدیدنظر شده به دنبال این هستیم که با فروکش کردن کرونا برای بخش حمل و نقل جادهای هم در پروتکلها تجدیدنظر شود.
وی با اشاره به درخواستهای انجمنهای صنفی بخش کالا و مسافر افزود: مقداری سهمیه لاستیک با ارز ۴۲۰۰ در سبد برای شرایط اضطراری تا انتهای سال گذشته باقیمانده بود، اما اکنون دیگر لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد و تمام لاستیکها با ارز نیمایی اختصاص مییابد و برای پیگیری موضوع جلسهای هفته آینده با معاون اول رییس جمهور خواهیم داشت.
بیشتر بخوانید:
پروازهای روسیه به ایران ۱۸ آبان از سرگرفته خواهد شد
رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه بخش حمل و نقل باید به کمک بیاید بیان کرد: سالیان طولانی یک روش در بخش حمل و نقل دنبال شده است اما انتظار میرود ۸۳ شرکت حمل و نقل در استان کرمانشاه برای ایجاد یک شرکت بزرگ، مقیاس و سرمایهگذاری در شیوههای نوین حمل و نقل پا پیش بگذارند.
امانی گفت: در رابطه با بیمه رانندگان جلسات شفاف برگزار و تلاش میشود هر سال خدمات بهتری برای رانندگان دریافت کنیم و پیگیری میکنیم تا رفاهیات بخش حمل و نقل به قانون تبدیل شود، که کسی نتواند به آن خدشهای وارد کند. اما اکنون یک موضوع موقت است که هر سال باید تمدید شود.
به گزارش تسنیم، آبانماه سال گذشته ستاد ملی کرونا همزمان با صدور مجوز افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی، اعمال محدودیت ۶۰ درصدی صندلی پروازی را برای ایرلاینهای داخلی الزامی کرد. فروردین امسال رئیس وقت انجمن شرکتهای هواپیمایی با بیان "بهدلیل شیوع کرونا الان زمان پیگیری رفع محدودیت ۶۰ درصدی نیست،" گفت:بیخودی ۴۰ درصد ظرفیت هواپیما را هدر میدهیم.
یونس دقیقکیا با بیان اینکه محدودیت ۶۰ درصدی در پروازهای داخلی به جز صدمه مالی برای شرکتهای هواپیمایی چیزی نداشته است، افزود: فراتر از صدمات مالی، به دلیل تحریمها امکانات شرکتهای هواپیمایی محدود است و انتقال پول با مشکل مواجه است. همچنین آوردن قطعات-هواپیما- مشکل است و بیخودی ۴۰ درصد ظرفیت هواپیما را هدر میدهیم.
وی تاکید کرد: چون بحث وزارت بهداشت است همه جوره مکاتبه کرده و به رئیسجمهور هم نامه نوشتیم. اما به آقایان وزارت بهداشت دسترسی نداریم چندین نوبت هم دعوت کردیم از مسئولان وزارت بهداشت تا دقیقا در هواپیما شما را توجیه کنیم.
دقیقکیا با یادآوری اینکه موفق به انجام این کار نشدیم، گفت: آنها میگویند "میدانیم".
وی همچنین با اشاره به وضعیت قرمز کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا، افزود: بنا بود از فروردین موضوع محدودیت ۶۰ درصدی را پیگیری کنیم که با وضعیت فعلی که به دلیل شیوع ویروس کرونا حاد شده، جایی برای مطرح کردن این مسئله وجود ندارد.
با توجه به اینکه ستاد ملی کرونا مصوبه قبلی خود در رابطه با محدودیت صندلی پروازی را لغو نکرده، مشخص نیست چه دستگاه دولتی به شرکتهای هواپیمایی داخلی اجازه استفاده از ۱۰۰ درصد صندلی پروازی را داده است.
نظر شما