شناسهٔ خبر: 50165319 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت حمایت خودروسازان از قطعه سازان داخلی

معاون نظارت و بازرسی امور تولید و توسعه سازمان بازرسی کل کشور گفت: خودروسازان حمایت از قطعه سازان داخلی را مدنظر قرار دهند، زیرا اولویت ما حمایت از قطعه ساز داخلی است.

صاحب‌خبر -
معاون سازمان بازرسی: خودروسازان، ارتقای جدی را در دستور کار قرار دهندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای غلام عباس ترکی که به همراه بازرس و کارشناسان سازمان بازرسی کل کشور در گروه خودروسازی سایپا حضور یافته بود در نشست با مدیران این خودروسازی افزود: در مواردی که ظرفیت داخلی برای ساخت قطعات وجود دارد خودروسازان باید از آن استفاده کنند و تنها زمانی می‌توانند به ثبت سفارش واردات قطعه اقدام کنند که برای آن قطعه ظرفیت ساخت داخل وجود نداشته باشد.
 
وی گفت: بحث اصلی ما پیگیری خودرو‌های ناقص و بر کف مانده است که به گفته مسئولان سایپا این خودروسازی ۴۵ هزار خودروی ناقص خود را با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان آذر به ۱۰ هزار دستگاه خودرو کاهش می‌دهد.

آقای ترکی افزود: مطالبه عمومی این است که خودرو‌ها به صورت تجاری تولید شود و خودرو‌های کف پارکینگ به عدد منطقی برسد این طور نباشد که خودرو‌های ناقص موجود در پارکینگ‌ها کاهش یابد، اما خودرو‌ها دوباره ناقص تولید شود.

وی گفت: اینکه ترجیح داده شد به جای تعطیلی خط، خودرو به صورت ناقص تولید شود امری قابل قبول است، اما روند تکمیل و تجاری سازی خودروی ناقص هم باید منطقی باشد.

معاون نظارت و بازرسی امور تولید و توسعه سازمان بازرسی کل کشور افزود: انتظار می‌رود در ارتقای کیفیت در صنعت خودروسازی تلاش مضاعف صورت گیرد و رضایت مشتری با اصلاحات در قیمت خودرو و خدمات پس از فروش جلب شود.

آقای ترکی گفت: اگرچه رقابت دو صنعت خودروسازی کشور خوب است، اما خودروسازان باید سرمایه گذاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیت ها، امکانات، توانمندی و فناوری مشترک را در عین رقابت در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه همه دلایل افزایش هزینه‌های تولید مربوط به قیمت نهاده‌ها نیست، افزود: خودروسازان باید بخشی از هزینه‌های تولید را با صرفه جویی در هزینه‌های غیرضرور جبران کنند و در این باره می‌توانند از فروش اموال مازاد و غیرمولد خود استفاده کنند.
 

خودروسازان، ارتقای جدی را در دستور کار قرار دهند

معاون نظارت و بازرسی امور تولید و توسعه سازمان بازرسی کل کشور گفت: خودروسازان همزمان با حل مشکلات جاری باید ارتقای جدی را در دستور کار خود قرار دهند.
 
آقای غلام عباس ترکی در نشست معاونان و کارشناسان سازمان بازرسی کل کشور با مدیرعامل، معاونان و کارشناسان گروه صنعتی ایران خودرو افزود: مشکلات جاری و روزمره خودروسازان مانند خودرو‌های کف و ناقص به نوعی حل خواهد شد، اما انتظار داریم که تغییرات بنیادی و ارتقای جدی در نظامات موجود خودروسازان و جهش اساسی در تولید شکل گیرد تا انتظارات اساسی از این صنعت پاسخ داده شود.
 
وی اضافه کرد: ۲۹ شهریور در محل سازمان بازرسی کل کشور، جلسه‌ای با خودروسازان داشتیم که در آن جلسه خودروسازان برای اقدام جهادی اعلام آمادگی کردند امروز هم عنوان شد که ۳۳ هزار دستگاه از خودرو‌های ناقص، تجاری شده که با در نظر گرفتن افزایش تولید خودرو، نشان می‌دهد اقدامات جهادی در صنعت خودروسازی شکل گرفته است.
 
آقای ترکی گفت: با افزایش تولید مشکلات دیگر خودروسازان مانند نقدینگی هم حل می‌شود.
 
وی افزود: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان مرجع ناظر که نظارت‌های تخصصی هم انجام می‌دهد برای رفع مشکلات در کنار خودروسازان قرار دارد ضمن اینکه برای اصلاح نظام قیمت گذاری و موضوعات مرتبط با شورای رقابت و همچنین هماهنگی با دستگاه‌های دیگر مانند گمرک و بانک‌ها آمادگی داریم به خودروسازان کمک کنیم.
 

برچسب‌ها:

نظر شما