شناسهٔ خبر: 50156262 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

بیانیه مشترک حزب‌الله و امل در پی تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان در بیروت/ هدف از این حمله، کشاندن لبنان به "فتنه خبیث" است

ابنا

جنبش‌های حزب‌الله و امل در بیانیه‌ای، همه را در لبنان به آرامش و عدم کشیده شدن به فتنه فراخواندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ در پی تیراندازی به تظاهرکنندگاه در بیروت پایتخت لبنان، جنبش‌های حزب‌الله و امل بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

حزب‌الله و امل در این بیانیه، همه را به آرامش و عدم کشیده شدن به «فتنه ای خبیث» فراخواندند.

در ادامه این بیانیه آمده است: شرکت‌کنندگان در تجمع مسالمت‌آمیز در برابر کاخ دادگستری از سوی تک‌تیراندازان هدف قرار گرفتند.

حزب‌الله و امل تأکید کردند: تک‌تیراندازان از روی پشت‌بام، شرکت‌کنندگان در این تجمع را هدف گرفتند و پس از آن صدای تیراندازی شنیده شد که در پی آن چندین نفر شهید و زخمی شدند.

در این بیانیه تأکید شده است: تیراندازی به سمت سرهای تظاهرات‌کنندگان بوده است. حمله مذکور از طرف گروه‌های مسلح و سازماندهی شده با هدف کشاندن کشور لبنان به فتنه مورد نظر صورت گرفته است.

این دو جنبش اعلام کردند: مسؤولیت این فتنه بر عهده تحریک‌کنندگان و کسانی است که در پشت خون شهدا و قربانیان انفجار بیروت پنهان شده‌اند تا به اهداف سیاسی مخرب خود برسند.

حزب‌الله و امل در ادامه ارتش لبنان را به بر عهده گرفتن مسؤولیت خود و مداخله فوری برای توقیف این مجرمان فراخواند.

شایان ذکر است که طرفداران حزب الله و جنبش امل امروز پنج شنبه 22 مهر 1400 بر اساس اعلام و فراخون قبلی به سمت ساختمان دادگستری در حال حرکت بودند که از سوی افراد ناشناس در منطقه الطیونه مورد هدف و تیراندازی قرار گرفتند و این حمله براساس اعلام وزارت بهداشت لبنان، 6 کشته و 32 زخمی برجای گذاشت.

...........................
پایان پیام/ 268

نظر شما