شناسهٔ خبر: 50154735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارگردان فیلم "لیپار" جایزه خود را به نوجوان شهید علی لندی تقدیم کرد

چابهار - ایرنا - معاون فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: حسین ریگی کارگردان فیلم سینمایی"لیپار" که اثر وی در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خوش‌درخشید، جایزه خود را از طرف عوامل تهیه فیلم و مردم سیستان و بلوچستان به نوجوان شهید "علی لندی" تقدیم کرد.

صاحب‌خبر -

طاهره شهرکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت :فیلم سینمایی"لیپار" با حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار به کارگردانی حسین ریگی و تهیه کنندگی سعیدخانی در شهر بندری چابهار تولید شده است.

وی افزود: لیپار موفق به دریافت۲ پروانه زرین و۲ دیپلم افتخار از سوی هیات داوران  سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی وگردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: این جشنواره که مهرماه جاری در تهران و همزمان در اصفهان برگزارشد، دربخش ملی جشنواره «حسین ریگی» دیپلم افتخار و پروانه زرین بهترین کارگردانی و همچنین بهترین دستاورد هنری را «مسعود ‌سخاوت‌دوست» سازنده موسیقی متن فیلم دریافت کردند.

به گفته وی، حسین ریگی کارگردان بومی اهل سیستان‌ و بلوچستان در اقدامی قابل تحسین این فیلم را به شهید نوجوان «علی لندی» تقدیم کرد.

«شهید علی لندی، دانش‌آموز اهل ایذه که برای نجات جان ۲ نفر از همسایه‌ها خودش را به خطر انداخت و صفحه‌ای جدید از ترویج فرهنگ جانبازی، قهرمانی و ازخودگذشتگی را برجا گذاشت»

شهرکی تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار همواره در راستای تحقق مسوولیت‌های اجتماعی با هدف معرفی فرهنگ و زیبایی‌های قوم اصیل ایرانی بلوچ از هنرمندان و فیلم‌سازان حمایت کرده و می‌کند.

وی بیان داشت: در فیلم لیپار از بازیگران بومی در کنار بازیگران مطرح کشور استفاده شده است که خود این اتفاق باعث ایجاد انگیزه در بین جوانان و نوجوانان خواهد شد.

اقدام شهید علی لندی برایم ارشمند بود

حسین ریگی کارگردان لیپار نیز طی گفت و گویی با ایرنا در خصوص اهدای جایزه فیلم به نوجوان شهید اظهار داشت: قطعا علی لندی همچون سایر نوجوانان میهنمان، رویاهای و خیال‌های خودش را داشت که در جریان یک اتفاق، بین دوراهی قرار می‌گیرد که آیا مسیر رویاهایش را دنبال کند یا اینکه جان دو هموطن را نجات دهد. اقدام این نوجوان شهید برای من و سایر همکارانم بسیار ارزشمند بود.

وی تصریح کرد: همچنین در این فیلم محمد دستواره نارویی، مهدی دین‌ محمدپور، مهران داروزائی، عرشیا سروری مقدم و فاطمه سالاری که همگی از نوجوانان بومی سیستان و بلوچستان هستند ایفای نقش کردند.

مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی با حضور «محمد خزاعی» معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی، هنرمندان و عوامل اجرایی جشنواره برگزار شد.

/تیزر فیلم سینمایی لیپار

نظر شما